نسخه چاپی

میشل عون: از قرداحی نخواستم كه استعفا كند/ ریاض سلامه مسئول مفقود شدن اموال است

عکس خبري -ميشل عون: از قرداحي نخواستم که استعفا کند/ رياض سلامه مسئول مفقود شدن اموال است

رئیس جمهور لبنان شامگاه جمعه گفت كه این كشور به ۶ تا ۷ سال برای خروج از بحران كنونی زمان نیاز دارد.

به گزارش نما، «میشل عون»‌ رئیس جمهور لبنان شامگاه جمعه گفت که لبنان به ۶ تا ۷ سال برای خروج از بحرانی که از آن رنج می‌برد، زمان نیاز دارد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «به نتیجه دزدی، فسا و شکست رسیدیم و همین موضوع تغییر معینی را بر ما تحمیل می‌کند و این تغییر نیازمند زمان بوده و لبنان به ۶ تا ۷ سال برای خروج از بحرانی که از آن رنج می‌برد زمان نیاز دارد».

لبنان طی ماه‌های اخیر از سوی برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تحت فشار قرار گرفته است.

تنش‌ اخیر میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس بویژه عربستان سعودی از آنجا آغاز شد که جرج قرداحی وزیر اطلاع‌رسانی مستعفی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت است، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی در پاسخ به این سؤال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

در پی این اظهارات، عربستان سعودی، بحرین، امارات هر یک سفرای خود را از لبنان فراخواندند و کویت هم در گامی مشابه ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، ۴۸ ساعت به کاردار سفارت لبنان فرصت داد تا این کشور را ترک کند. جرج قرداحی سرانجام تحت فشارها استعفا کرد.

از سوی دیگر، به دنبال فشارهای مقامات بحرینی به دولت بیروت، وزیر کشور لبنان دستور داد تا اعضای حزب معارض بحرینی «الوفاق» از این کشور اخراج شوند.

علت این اقدام برگزاری یک نشست توسط اعضای حزب الوفاق در بیروت که در آن از آل‌خلیفه انتقاد شده، اعلام شده است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...