نسخه چاپی

با‌ارزش‌ترین سرمایه‌ فوتبال ایران از نگاه AFC

سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا با معرفی پنج پدیده جوان جام ملت‌های آسیا به تمجید از مهاجم جوان تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

به گزارش نما به نقل از فارس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی پنج بازیکن جوان برتر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پرداخت و در این میان علیرضا جهانبخش را یکی از پدیده‌های جوان مسابقات معرفی کرد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تمجید از بازیکن تیم ملی فوتبال ایران نوشت:

علیرضا جهانبخش که در زمین‌های خاکی اطراف تهران فوتبالش را شروع کرد، رونالدو، ستاره برزیل را الگوی خود می‌داند. او با آرزوی تبدیل شدن به یک مهاجم بزرگ شد و در حالی که تنها 21 سال سن دارد، اکنون یکی از بازیکنانی است که به خوبی در فوتبال اروپا تثبیت شده و بارها زیر نظر کارلوس کی‌روش برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفته است. او بدون شک یکی از با‌ارزش‌ترین سرمایه‌های فوتبال ایران است. این مهاجم جوان پس از چند فصل بازی در ایران به باشگاه نایمحن هلند رفت. به گفته رئیس باشگاه داماش گیلان، مبلغ انتقال جهانبخش به این باشگاه کمک کرد تا بر مشکلات مالی‌اش غلبه کند اما جهانبخش پیش از آن با گلزنی توانسته بود تیمش را از خطر سقوط از لیگ برتر نجات دهد.

جهانبخش که به عنوان یکی از برترین بازیکنان اردیویزه شناخته شده است، در رادار باشگاه‌های انگلیسی زیادی قرار گرفته است. بر اساس شایعات منچستریونایتد و چلسی از باشگاه‌هایی هستند که علاقمند به جذب او هستند. جهانبخش در سال 2014 یکی از چندین بازیکن جوان فوق‌العاده‌ای بود که برای مسابقات جام‌جهانی در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران حضور داشت؛ هرچند که در هیچ مسابقه‌ای در ترکیب اصلی حاضر نشد اما در هر سه بازی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت. تیم ملی ایران با داشتن جهانبخش در کنار کریم انصاری‌فرد و رضا قوچان‌نژاد، یک ایرانی دیگر که در لیگ هلند بازی کرده است، یکی از هیجان‌انگیزترین خطوط حمله در مسابقات جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارد. جهانبخش یک مهاجم بلند قد و لاغر و با سرعت و مهارت است و امیدوار خواهد بود که به تیم ملی فوتبال کشورش کمک کند که برای اولین بار پس از 1976 قهرمان آسیا شود.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از سون هیونگ مین، بازیکن 22 ساله تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی که در تیم تائگوک وریرز بازی می‌کند، یوشینوری موتو، بازیکن 22 ساله و ژاپنی تیم اف‌سی توکیو، تامی اور، بازیکن استرالیایی تیم اوترخت هلند و احمد یاسین که با نام کریستیانو رونالدوی عراق مشهور است و از سه سالگی در سوئد زندگی کرده به عنوان دیگر پدیده‌های جوان آسیا در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 استرالیا نام برد.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...