نسخه چاپی

لغو ممنوعیت اعدام در پاكستان

تروریست‌های وابسته به گروه افراطی طالبان بیش از ۱4۰ نفر را در پیشاور پاكستان كشتند. پاكستان در واكنش به این اقدام ممنوعیت مجازات اعدام را لغو كرد.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، بیش از ۱۴۰ نفر در حمله شبه‌‌نظامیان طالبان به مدرسه وابسته به ارتش در پیشاور پاکستان کشته شدند. عاملان این حمله اینک با مجازاتی سخت روبرو شده‌اند. مجازات آنها احیای مجازات اعدام است که از سال ۲۰۰۸ به بعد ممنوع شده بود.



ارتش پاکستان می‌گوید، راحیل شریف، فرمانده ارتش حکم اعدام شش تن از افراطیون را امضا کرده است. این احکام مربوط به تروریست‌هایی است که در دادگاه‌های نظامی محکوم شده‌اند.



به گزارش دویچه وله، مسئولان زندان اسلام‌آباد روز جمعه (۱۹ دسامبر/ ۲۸ آذر) اعلام کردند، اولین محکوم احتمالا روز شنبه (۲۰ دسامبر) اعدام خواهد شد.



از سوی دیگر روزنامه "اکسپرس تریبون"، چاپ پاکستان با استناد به اظهارات دفتر نخست‌وزیری از اجرای حکم اعدام ۱۷ تن خبر داد. احکام اعدام این ۱۷ تن هنوز امضا نشده است. اما پیش‌بینی می‌شود که در هفته آینده آنها نیز اعدام شوند.



نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان بعد از قتل عام در مدرسه پیشاور اعلام کرد، ممنوعیت حکم اعدام را لغو می‌کند. پاکستان در سال ۲۰۰۸ مجازات اعدام را لغو کرده بود.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...