نسخه چاپی

دیدار فرمانده ارتش پاكستان و وزیر دفاع تركیه با محور همكاری‌های امنیتی

عکس خبري -ديدار فرمانده ارتش پاکستان و وزير دفاع ترکيه با محور همکاري‌هاي امنيتي

وزیر دفاع تركیه در جریان سفر رسمی به پاكستان طی دیدار با فرمانده ارتش این كشور درباره تحولات منطقه‌ای به ویژه تعمیق همكاری‌های دوجانبه امنیتی و دفاعی تبادل نظر كرد.

به گزارش نما، روابط عمومی ارتش پاکستان امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با ژنرال «قمر جاوید باجوا» در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر "راولپندی" دیدار کرد.

وزیر دفاع ترکیه که روز گذشته سفر خود را از کراچی پاکستان آغاز کرده بود همراه مقامات ۲ کشور از جمله نخست وزیر پاکستان در مراسم الحاق سومین ناوچه جنگی ساخت ترکیه به نیروی دریایی پاکستان حضور یافت.

به نقل از این بیانیه ارتش پاکستان، موضوعات مورد علاقه متقابل از جمله همکاری های دفاعی و امنیتی بین دو کشور و وضعیت کلی امنیت منطقه مورد بحث قرار گرفت.

فرمانده ارتش پاکستان و وزیر دفاع ترکیه هر دو بر تمایل بیشتر به تقویت روابط دوجانبه از جمله تلاش برای صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد که‌ کشورش قویا از مواضع پاکستان در بحث مسائل منطقه‌ای و بین المللی حمایت می‌کند.

این دومین سفر وزیر دفاع ترکیه به پاکستان و دیدار با فرمانده ارتش این کشور طی ۹ ماه اخیر به شمار می‌رود.

اوایل تیرماه سال گذشته نیز ژنرال باجوا در جریان سفر یک روزه به ترکیه در دیدار با مقام‌های بلندپایه نظامی این کشور بر تقویت همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه همگرایی برای کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان تاکید کرد.
منبع: ایرنا

۱۴۰۱/۲/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...