نسخه چاپی

حمله جنگنده‌های روسیه به نیروهای تركیه در حومه الحسكه

عکس خبري -حمله جنگنده‌هاي روسيه به نيروهاي ترکيه در حومه الحسکه

العربیه گزارش داد كه امروز جنگنده‌های روسیه نیروهای تركیه را كه وارد الحسكه سوریه شده بودند با موشك هدف قرار دادند.

به گزارش نما، آرتی عربی به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد پس از آنکه نیروهای ترکیه حومه تل تمر و ابوراسین در شمال غربی الحسکه را بمباران کردند، جنگنده های روسی آنها را مورد هدف قرار دادند.

هواپیمای جاسوسی ترکیه بر فراز حومه تل تمر و ابوراسین در حومه حسکه پرواز کرد و همزمان با آن، بمباران توپخانه ای و موشکی خود را بر شهر ابوراسین تشدید کردند. در این حملات خسارات مادی قابل توجهی به مردم وارد و خانه ای هم به آتش کشیده شد.

چندی پیش، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که آنچه رژیم ترکیه برای ایجاد منطقه به اصطلاح امن مطرح کرده یک اقدام استعماری تهاجمی است که از طریق آن دولت رجب طیب اردوغان به دنبال ایجاد یک نقطه انفجاری در داخل سوریه (منطقه درگیری) و ادامه حمایت، تسلیح و عملیات تروریستی مسلح علیه مردم سوریه است.
وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد «اقدامات رژیم ترکیه در خاک سوریه غیرقانونی و باطل است و هیچ اثر قانونی و واقعی ندارد و حتی به عنوان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت توصیف می‌شود.»

در این نامه با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه و خطرناک ترکیه در خصوص ایجاد منطقه موسوم به (منطقه امن) در شمال سوریه و قصد نیروهای اشغالگر ترکیه برای ایجاد مستعمرات در این مناطق با هدف آغاز عملیات نظامی در عمق خاک سوریه تصریح شده است: «تجاوز، اشغالگری و پاکسازی جمعیتی تنها توصیف قانونی و واقع بینانه‌ای است که در مورد حضور غیرقانونی ترکیه در خاک سوریه می‌توان بیان داشت.»
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۱/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...