نسخه چاپی

حادثه اسیدپاشی اخیر در غرب تهران دروغ است

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام كرد: وقوع حادثه اسیدپاشی در منطقه غرب تهران كذب بوده و برای شاكی پرونده به دلیل طرح شكایت دروغین و اظهارات كذب قرار قانونی صادر شده است.

به گزارش نما به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ «آریا حاجی زاده» روز جمعه با اشاره به طرح شکایتی مبنی بر وقوع اسیدپاشی در منطقه غرب تهران، گفت: وقوع این حادثه کذب بوده و نحوه وقوع حادثه توسط فرد شاکی (خانمی 27 ساله) طراحی و اعلام شده است.

وی افزود: بر اساس اعترافات صریح متهمه در خصوص طرح شکایت دروغین خود در پرونده اسیدپاشی و ارایه اظهارات کذب به پلیس، مقام قضایی قرار قانونی برای این شخص صادر کرده است.

به گفته معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، 23 آبان ماه امسال یک زن در تماس با مرکز فوریت های پلیس تهران بزرگ از اسیدپاشی دو راکب موتورسیکلت به سمت خودروی خود در خیابان مرزداران (خیابان سازمان آب در غرب تهران) خبر داد و شکایتی را دراین زمینه در کلانتری 139 طرح کرد.

سرهنگ حاجی زاده اظهار کرد: این خانم در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 مدعی اسیدپاشی روی خودرو 206 خود شد و اعلام کرد که در حالی که در کنار خیابان توقف کرده و در داخل خودرو با تلفن همراه مشغول صحبت بوده، دو راکب موتورسیکلت یک قوطی را به سمت خودرو پرتاب کردند که به دلیل بالا بودن شیشه ماشین محتویات قوطی به داخل ماشین نریخت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: شاکی پرونده مدعی شده بود که دو سرنشین موتورسیکلت کلاه ایمنی داشتند و موفق به مشاهده چهره آنها نشده اما با پیاده شدن از خودرو و بررسی محتویات قوطی متوجه شده که مواد داخل قوطی حاوی اسید بوده است.

وی ادامه داد: این خانم در شکایت خود گفته بود که از چندی پیش فرد ناشناسی از طریق تماس های تلفنی برای وی ایجاد مزاحمت و تهدید کرده بود که خودروی را آتش خواهد زد و روی صورتش اسید خواهد پاشید که چندی پیش تهدید خود مبنی بر آتش زدن خودرو عملی کرد.

به گفته سرهنگ حاجی زاده، این خانم در شکایت خود اظهار کرده که مدتی از این مزاحم تلفنی خبری نبود تا این که بار دیگر مزاحمت و تهدیدهای خود را آغاز کرد و این بار وی را به اسیدپاشی تهدید کرد و از این رو احتمال می دهد که کار اسیدپاشی نیز توسط همین شخص ناشناس صورت گرفته باشد.

سرهنگ حاجی زاده تصریح کرد: با توجه به اظهارات شاکی، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی جوانی 25 ساله به نام «سعید. ف» در منطقه خلیج شده و او را دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

وی افزود: متهم با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده از داخل منزلش لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که به دلیل جواب منفی شاکیه به پیشنهاد ازدواجش اقدام به ایجاد مزاحمت و نهایتا آتش زدن خودرو وی کرده است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: سعید در ادامه اعترافات خود گفت که حدود یک سال پیش بواسطه ارتباط کاری که با شاکی پرونده پیدا کرده، به او علاقه مند شده و تصمیم به ازدواج با وی را داشت اما او با پیشنهاد ازدواج مخالفت کرد و همین موضوع انگیزه ایجاد مزاحمت و آتش زدن خودرو شد.

سرهنگ حاجی زاده افزود: سعید منکر هرگونه اقدام به اسیدپاشی شد و اعلام کرد که هیچگونه اقدامی در خصوص اسیدپاشی نکرده و از این موضوع بی اطلاع است.

به گفته معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با توجه به تحقیقات گسترده پلیسی و بررسی اظهارات متهم پرونده حریق خودرو، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سعید هیچگونه نقش و مشارکتی در پرونده اسیدپاشی نداشته است لذا در ادامه رسیدگی به پرونده اسیدپاشی، تحقیقات از شاکیه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ حاجی زاده اظهار کرد: با انجام تحقیقات گسترده، سرانجام شاکی این پرونده لب به بیان حقیقت گشود و به طراحی سناریو اسیدپاشی و اجرای آن توسط خود اعتراف کرد.

معاون مبارزه با جرایم پلیس آگاهی تهران بزرگ، این خانم اعتراف کرده که زمانی که تهدیدهای فردناشناس در خصوص اسیدپاشی آغاز شد، ترسیده که این بار نیز همانند تهدید به آتش زدن خودرو، تهدید خود را عملی کند، به همین علت و با اطلاع از حساسیت ایجاد شده در خصوص موضوع اسیدپاشی تصمیم گرفته تا با طرح دروغین موضوع اسیدپاشی ، توجه پلیس را به موضوع جلب کند.

به گفته وی، متهمه در خصوص نحوه اجرای سناریوی اسیدپاشی نیز به کارآگاهان گفت که با خرید اسید به محله خلوتی در منطقه مرزداران رفته و در خلوتی خیابان اقدام به ایجاد صحنه اسیدپاشی روی خودرو 206 خود کرده است سپس با پلیس تماس گرفته و مدعی شده که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به اسیدپاشی کرده و از محل متواری شدند.

سرهنگ حاجی زاده افزود: براساس اعترافات صریح متهمه در خصوص طرح شکایت دروغین خود در پرونده اسیدپاشی و ارایه اظهارات کذب به پلیس، مقام قضایی قرار قانونی برای این شخص صادر کرده است.

۱۳۹۳/۹/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...