نسخه چاپی

كلاهبرداری سودجویان در بازار " فاركس "

سودجویان و كلاهبرداران بازار فاركس با استفاده از مهندسی اجتماعی و ناآگاه بودن جامعه از نحوه دادوستد در این بازار بورس ، اقدام به فریب عموم می كنند.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین ، فارکس يک بازار تبادل ارز درون بانکي است.اصولاً يک مجموعه عظيم از معاملات تبديل ارزها به يکديگر است و وقتي انجام مي شودکه دو طرف معامله تصميم مي گيرند در يک زمان معين يک ارز را در نرخي معين به ارزي ديگر تبديل کنند.نرخ تبديل ارزها به يکديگر توسط عرضه و تقاضا در بازار تعيين مي شود.

بدليل گسترش روز افزون فن آوري هاي اطلاع رساني و ارتباطي و تکامل آنها در طي دو دهه اخير ، حرفه ي معامله ارز نيز از حالت انحصاري خودش خارج شده بدين ترتيب معاملات ارز که پيش از اين فقط از عهده بانک هاي صاحب انحصار بر مي آمد به يمن وجود تجارت الکترونيک براي عموم نييز قابل دسترسي شد.

نحوه کلاهبرداري و سوءاستفاده از بازار فارکس:

سودجويان و کلاهبرداران بازار فارکس با استفاده از مهندسي اجتماعي و ناآگاه بودن جامعه از نحوه ي داد و ستد در اين بازار بورس ، اقدام به فريب عموم به جهت ايجاد اشتراک در اين بازر و داد و ستد در آن مبالغي را به واحد پولي دلار از شهروندان گرفته و به صورت واحد پولي سنت اشتراک ايجاد مي کند.با توجه به اينکه هر دلار معادل 100 سنت مي باشد در واقع اين يک نوع کلاهبرداري از مردم حساب شده وباعث متحمل ضرر و زيان شديد به مردم مي شود.

توصيه پليس فتا:

-براي جلوگيري از کلاهبرداران بازار فارکس به موارد زير دقت نماييد:

*از شرکت هايي که پيشنهادات بيش از حد خوب و غير متعارف مطرح مي کنند، بر حذر باشيد.

*شرکتي که ادعاي تضمين سود يا سود غير منتظره بالا را دارد.

*شرکتي که بيانه افشاي ريسک را بي اهميت جلوه مي دهد يا به شما مي گويد که اين بيانيه فقط يک تشريفات معمول و به صورت فرماليته از طرف دولت مي باشد.

*با سرمايه ي وديعه اي (Margin) معامله نکنيد.

*از شرکت هايي که در بازار بين بانکي کار مي کنند مراقب باشيد.

*مراقب شرکت هايي باشيد که از شما مي خواهند ارسال يا انتقال پول را از طريق اينترنت و ايميل انجام دهيد و داراي مکان فيزيکي نيستند.

پليس فتا استان يزد از شهروندان عزيز مي خواهد در صورت برخورد با اين گونه موارد مراتب را با شماره تماس 2183712 – 2183749یا 2183792 به پليس فتاي استان یزد اطلاع دهند.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...