نسخه چاپی

43 بقعه رشت بازسازی می شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت گفت: مرمت و بازسازی 43 بقعه رشت در دست انجام است.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت عمرانی اوقاف این شهرستان اظهار کرد: امسال در بخش سرمایه‌گذاری بر رقبات و عمران و آبادانی موقوفات سه پروژه هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در مرحله اخذ پروانه و آغاز عملیات عمرانی قرار دارند، تصریح کرد: به تعداد زیادی از متصرفان اجازه اعیانات داده شده که آمار دقیقی در دست نیست و این خود موجب عمران و آبادانی موقوفات است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت از تنظیم تعداد 650 سند اجاره در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان سند نسبت به سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه امسال 13 وقف جدید در رشت ثبت شده است، تصریح کرد: در مقایسه با سال گذشته این میزان ثبت موقوفه 100 درصد رشد داشته است.

کریمی درباره اخذ اسناد مالکیت برای موقوفات خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدام‌های خوبی انجام شده که با توجه به فرایند پیچیده و زمان بر اخذ سند، پیش‌بینی می‌کنیم تعداد 60 جلد سند اخذ شود.

وی به اجرای طرح‌های فرهنگی در بقاع متبرکه رشت اشاره کرد و یادآور شد: اجرای طرح‌هایی مانند آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی و... موجب شده تا بقاع متبرکه در سال‌های اخیر به جایگاه خاصی در زمینه قطب فرهنگی برسد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت با اشاره به بازسازی و مرمت بقاع متبرکه متذکر شد: مرمت و بازسازی 43 بقعه رشت در دست انجام است.

۱۳۹۳/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...