نسخه چاپی

حاشیه‌نگاری‌ سفر لاریجانی به عراق

در مسیر تردد رئیس مجلس به سمت بیت آیت‌الله بشیر، چندین نفر خواستار دریافت شماره‌ای برای ارتباط با لاریجانی شدند كه وی شخصاً شماره تماسی را نوشت و در اختیار آنان قرار داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آخرین مرحله از سفر به کشورهای منطقه، روز گذشته راهی عراق شد و نخستین روز سفر خود در این کشور را سپری کرد.

این سفر با حاشیه‌هایی همراه بود که از نظرتان می‌گذرد:

*رئیس مجلس در ادامه سفر خود به نجف با همراهی سفیر ایران در عراق در بیت آیت‌الله سیستانی حضور یافت.

در طول این مسیر که لاریحانی از هتل محل اقامت تا بیت آیت‌الله سیستانی را پیاده طی می‌کرد، مردم عراق با عرض سلام و خوش‌آمدگویی و صلوات از وی استقبال کردند.

*در این مسیر یک بانوی ایرانی با خطاب قرار دادن لاریجانی گفت: «ما از شما مسئولین چیزی نمی‌خواهیم فقط ریشه بدحجابی و فساد را در کشور از بین ببرید».

این دیدار حساس و تاریخی با توجه به شرایط منطقه در حالی انجام شد که حتی برخی از اعضای هیأت ایرانی نیز از همراهی رئیس مجلس به دلیل برخی محدودیت‌های امنیتی از آن بازماندند و فقط برخی افراد آن هم با سفارش لاریجانی توانستند در این دیدار حاضر شوند.

*پس از این دیدار، لاریجانی در جمع خبرنگاران، داخلی و خارجی حاضر شد و گفت که آیت‌الله سیستانی برای تمامی مسلمانان، اهل سنت، شیعه، تُرک و کُرد، زندگی مسالمت‌آمیز می‌خواهند و امیدوارند شرایط امنی برای آنها فراهم شود.

*لاریجانی پس از این کنفرانس خبری راهی منزل آیت‌الله حکیم شد و در آنجا گفت: ایران حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم را وظیفه خود می‌داند.

آیت‌الله حکیم نیز در این دیدار با بیان اینکه توسل به اهل بیت (سلام‌الله) تنها چیزی بود که راه تروریست‌ها را سَد کرد، گفت: تروریست‌ها از آغاز مسائل سیاسی و نظامی عراق را هدف قرار داده بودند، اما آنها در برنامه‌ریزی‌های خود قدرت پایبند بودن و توسل به اهل بیت و ولایت را در میان مردم عراق فراموش کرده بودند.

*لاریجانی سپس در ادامه دیدارهای خود با مراجع راهی بیت آیت‌الله فیاض شد و نماز ظهر و عصر را در بیت ایشان اقامه کرد.

وی در بیت آیت‌الله فیاض با اشاره به شکل‌گیری صف مبارزه در مقابله با تروریست‌ها در عراق، ابراز امیدواری کرد مجموعه این اقدامات، تروریسم را به شکست بکشاند.

وی تأمین برق، آب آشامیدنی، مسکن، بهداشت و درمان را از مشکلات عمده عراق خواند و بر لزوم توجه به ایجاد فضای مناسب برای رفع این مشکلات تأکید کرد.

*در مسیر تردد رئیس مجلس به سمت بیت آیت‌الله بشیر، چندین نفر خواستار دریافت شماره‌ای برای ارتباط با لاریجانی شدند که وی شخصاً شماره تماسی را نوشت و در اختیار آنان قرار داد.

*لاریجانی پس از دیدار سوم با شال مشکی که به گردن داشت وارد حرم امام اول شیعیان شد و در ضیافت ناهاری که به میزبانی تولیت حرم ترتیب داده شده بود، حاضر شد.

*وی در این بین از ماکت طرح توسعه حرم امام علی دیدن کرد.

پس از ضیافت، هدیه یادبودی از سوی متولیان حرم به رئیس مجلس اهدا شد.

*لاریجانی در ادامه سفرش به عراق، پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام علی (ع) راهی کوفه شد.

۱۳۹۳/۱۰/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...