نسخه چاپی

آمار سرطان ایران 5 برابر كمتر از كشورهای پیشرفته است

وزیر بهداشت گفت: آمار سرطان در كشور ما پنج برابر كمتر از كشورهای پیشرفته جهان است.

به گزارش نما به نقل از فارس، دقایقی پیش وزیر بهداشت از مرکز جامع درمان بیماران خاص خراسان جنوبی بازدید کرد و از نزدیک با بیماران این مرکز دیدار داشت.

وزیر بهداشت در این بازدید در رابطه با امکانات مورد نیاز برای بیماران خاص اظهار داشت: در مقایسه با گذشته وضعیت خوب است و این به معنای آن نیست که آنچه باید باشد، وجود دارد.

سید حسن هاشمی با بیان اینکه بخشی از بیماران خاص نیاز به کارهای توانبخشی دارند، تصریح کرد: بخش مهم درمان این بیماران در مورد تامین دارو است که شرایط آن خوب است.

وی با بیان اینکه بخشی از بیماران از داروهای خارجی استفاده می‌کنند، ادامه داد: داروهای مشابه داخلی تامین شده است ولی هزینه دارو برای آنها بیشتر است.

وزیر بهداشت با اشاره به بیماری‌هایی مانند سرطان و دیابت گفت: بر اثر این بیماری تعدادی از ورزشکاران و هنرمندان کشور مرحوم شدند و این به معنی افزایش این بیماری‌ها در کشور نیست.

هاشمی با بیان اینکه سیستم ثبت بیماری سنتی است، افزود: در این سیستم آمار سرطان ما نسبت به کشورهای پیشرفته پنج برابر کمتر است، ولی طول عمر در این کشورها از ما بیشتر است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز بیمارن خاص کار خیرخواهانه‌ای است، اضافه کرد: اگر مرکز شیمی درمانی در کنار این مرکز بود، بهتر بود ولی ما نهایت مساعدت را برای راه‌اندازی این مرکز انجام می‌دهیم.

۱۳۹۳/۱۰/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...