نسخه چاپی

اخبار نفوذ داعش به كشور دروغ بود

فرمانده سپاه حفاظت هوایی كشور با اشاره به اینكه امنیت مفهومی مستمر است گفت: خیلی از اخبار مربوط به نفوذ داعشی‌ها در مرزهای كشور از جمله پیوستن ۲ هزار نفر به آنها دروغ بود.

به گزارش نما، سردار علی‌اصغر گرجی‌زاده پیش‌ازظهر شنبه در ویژه‌برنامه بزرگداشت پنجم دی‌ماه سالروز صدور دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر سپردن حفاظت هواپیمایی کشور به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه امنیت در هر کشوری مسئله اول و آخر است، گفت: ما مزه تلخ ناامنی را در برهه‌های مختلف و از جمله در صنعت هوایی کشور چشیده‌ایم.

وی با یادآوری شکسته شدن اقتدار ما در سال‌های اولیه انقلاب در زمینه امنیت پرواز، به ربوده شدن یک هواپیمای کشورمان و انتقال آن به عراق در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: عراق یک هفته بر سر این موضوع مانور می‌داد به گونه‌ای که اصلا مسئله جنگ فراموش شده بود هرچند ربودن این هواپیما که گارد حفاظت هم نداشت خیلی هم هنر نبود.

سردار گرجی‌‌زاده صنعت هوایی امروز کشور را به لطف دستور امام راحل(ره) و همکاری نیروها امن‌ترین صنعت کشور خواند و گفت: هیچ امنیتی بدون ایجاد محدودیت ممکن نیست.

فرمانده حفاظت سپاه در بخش دیگری از سخنان خود امنیت را مفهومی مستمر برشمرد و با اشاره به اینکه یک اتفاق می‌تواند همه زحمات گذشته را زیر سوال ببرد، اظهار داشت: احساس امنیت فورا حاکم نمی‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از اخبار مربوط به نفوذ داعشی‌ها در مرزهای کشور از جمله ربودن هموطنانمان و یا پیوستن دو هزار نفر در مرزهای کشور به این گروهک دروغ بود چراکه این موضوعات به دقت توسط وزارت اطلاعات پیگیری می‌شود.

سردار گرجی‌‌زاده از امنیت به عنوان یک کار دسته‌جمعی یاد کرد و گفت: هیچ نهاد حفاظتی و امنیتی چه حفاظت سپاه و چه وزارت اطلاعات و دیگر سازمان‌ها نباید فکر کنند که نقش اول و آخر را در امنیت کشور دارند، هرچند بعضی نهادها نقش برجسته‌ای دارند اما اگر عوامل دیگر با او همکاری نکنند هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد لذا هیچ گاه نباید غرور ما را بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به کشتار ۱۴۰ دانش‌آموز پاکستانی به جرم ارتشی بودن پدرانشان از سوی تروریست‌ها، گفت: تفتیش در کربلا و نجف بسیار سخت بود چراکه تا به حال برای تخریب حرم حضرت امیرالمومنین صدها بار تلاش صورت گرفته، همچنین در مورد حرم سامرا نیز ۱۷ بار سوءقصد شده که مرتبه آخر آن به انفجار حرم منجر شد.

سردار گرجی‌زاده تلخی بازرسی‌ها در اماکن زیارتی را با هدف شیرینی اعلام امنیت مرتبط دانست و با تاکید بر اینکه امروز اکثریت مردم دنیا با بحث امنیت همراه بوده و معارضه نمی‌کنند، گفت: هیچ فردی نباید به دنبال امنیت بدون محدودیت باشد.

وی با تاکید بر کاستن از محدودیت‌های غیرضروری اظهار داشت: در صنعت هوایی ما به این نتیجه رسیدیم که در برخی استان‌ها حساسیت بیشتر و آیتم‌های امنیتی روان‌تر است.

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار امنیتی به درون خانواده نیروهای امنیتی نفوذ کرده و هم‌اکنون که وضعیت نرمالی در صنعت هوایی داریم گاهی عدم حضور نیروها در میان خانواده‌هایشان به ۱۵ شب و در ایام عید به ۲۰ شب می‌رسد.

وی با تاکید بر عدم امکان شیفت‌بندی در ساعات کاری نیروهای امنیتی صنعت هواپیمایی کشور زندگی آنها را فاقد نظم عنوان کرد و با درود و سلام به روح شهدای حفاظت سپاه هواپیمایی کشور بیان داشت: در سه سال گذشته ۱۵ نفر از کادر این نیرو که زیر ۵۰ سال سن داشتند از شدت فشار کار سکته کردند.

سردار گرجی‌زاده افزود: بسیاری از این نیروها از جبهه به کادر حفاظت سپاه هواپیمایی پیوسته و برخی نیز مجروح بوده ولی با تبعیت از دستور امام(ره) به این نیرو پیوسته‌اند و الا چه کسی است که شرایط زیبای کار در جبهه‌ها را رها کند.

وی با یادآوری اینکه حدود ۱۰۰ نفر از اعضای حفاظت سپاه هواپیمایی بین یک تا ۱۵ ترکش از دوران جنگ در بدن خود دارند، گفت: بعضی از اینها قانونا می‌توانستند با مراجعه به کمیسیون تشخیص سلامت زودتر از موعد بازنشسته شوند.

فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی بهترین قدردانی از نیروهای سپاه حفاظت هواپیمایی را نه هدیه دادن به آنها بلکه تسهیل کارشان ذکر کرد و گفت: به جای کار تخریبی و تضعیفی در مورد آنها انتقادات را به خود آنها بگوییم.

سردار گرجی‌زاده همکاری با نیروهای صنعت هوایی را بهترین قدردانی از آنها خواند و تصریح کرد: گاهی بعضی انتقادات از این نیرو در پشت صحنه مطرح شده و یا به گونه‌ای است که خود منتقدان پاسخ خود را می‌دانند.

۱۳۹۳/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...