نسخه چاپی

دعوت از سران قوا برای كنگره ۱۱ دی

دبیركل جمعیت ایثارگران از مطرح شدن ایده برگزاری جلسه مشترك بین جبهه پایداری، جمعیت رهپویان و تشكل متبوع خود خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران در نشست خبری که صبح امروز شنبه در دفتر این تشکل برگزار شد، با اشاره به اینکه کنگره جمعیت ایثارگران هر دو سال یک بار برگزار می‌شود اظهار داشت: این کنگره شامل دو بخش است که در بخش اول ما مهمانانی را از گرایشات و سلایق مختلف، گروه‌ها و تشکل‌های اصولگرا و شخصیت‌های صاحب‌نظر در عرصه‌های مختلف، نمایندگان مجلس و سران سه قوه دعوت کرده‌ایم.

فدایی افزود: بخش دوم این کنگره درون‌تشکیلاتی بوده و قرار است انتخابات شورای مرکزی برگزار و اساسنامه جمعیت اصلاح شود واین کنگره از ساعت ۸ صبح در مجموعه شهدای هفتم تیر برگزار می‌شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در پاسخ به این سؤال که آیا در خصوص انتخابات آینده نیز بحث خواهد شد یا خیر، گفت: ما بحث‌های رویکردی و راهبردی درباره انتخابات را در کنگره مطرح می‌کنیم اما این کنگره به منظور مهندسی اجرایی انتخابات نیست.

وی با اشاره به این نکته که شعار کنگره امروز نهایی خواهد شد، یکی از مباحث مطروح را اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی نیاز امروز جامعه و منبعث از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است و از این رو رنگ جناحی ندارد و ما امیدواریم بر اساس دیدگاه رهبری، وحدت برای همه گرایشات به وجود آید در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

فدایی در خصوص برنامه انتخابات جمعیت ایثارگران تصریح کرد: برنامه تشکیلاتی ما از امسال آغاز شده و لازمه انتخابات نیز وحدت بین جریانات اصولگرا است، از این رو ما به وحدت گفتمانی نیاز داریم و کارهایی در این زمینه انجام داده‌ایم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در خصوص عضویت احمدی‌نژاد در هیأت مؤسس این جمعیت اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد در هیأت مؤسس اولیه ما نبود اما به دلیل فوت آقای ابوترابی بزرگ و مشکلات برخی از اعضاء ما باید نیروهایی را جایگزین می‌کردیم لذا آقای احمدی‌نژاد عضو هیأت مؤسس شد.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی و زمانی که ایشان مسئولیت اجرایی پیدا کرد و با سیاست‌ها و مرامنامه جمعیت فاصله گرفت، تبعاً عضویت ایشان در جمعیت ایثارگران تعلیق و لغو شد و از این رو جمعیت ایثارگران مدت‌هاست که با آقای احمدی‌نژاد رابطه‌ای ندارد.

فدایی تأکید کرد: گاهی در فضای سیاسی و در مقایسه بین افراد ممکن است فردی کمترین آسیب را داشته باشد اما باید انتخاب کرد و در آن فضاست که می‌توان اظهارنظر داشت اما در حال حاضر قضاوت سخت است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در پاسخ به این سؤال در خصوص جلسه مشترک بین جبهه پایداری و جمعیت رهپویان تصریح کرد: ایده برگزاری جلسه مشترک مطرح شده اما ما هنوز به جزئیات نپرداخته‌ایم؛ در کنگره سعی شده این حضور را نشان دهیم و انشاءالله در صحنه اجرا نیز اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما با خیلی‌ها جلسه داشته‌ایم و بنا نداریم جلساتی که به منظور تألیف قلوب صورت گرفته است دائماً رسانه‌ای کنیم افزود: علت این امر آن است که خناسان به صحنه می‌آیند و مناسبات را بر هم می‌زنند. البته این به معنای سری بودن جلسات ما نیست.

فدایی با تأکید بر اینکه ارزیابی ما در جلسات از افراد و گروه‌های مختلف بسیار مثبت است یادآور شد: این نشست‌ها دستاوردهای خوبی داشته و هرگاه به نتیجه عمومی و تفاهم برسیم اعلام خواهیم کرد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در رابطه با اصولگرایان سنتی که مورد سؤال یکی از خبرنگاران قرار گرفت، توضیح داد: ما هیچگاه جدا از جریانات مختلف اصولگرا وارد صحنه نشده‌ایم و راهبرد ما از دهه ۸۰ و بعد از دوم خرداد سال ۷۶ وحدت‌گرایی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ما همگرایی را در آن مقطع نیز به گروه‌های سیاسی اصولگرا منحصر نکردیم، گفت: ما در آن مقطع و در دهه ۸۰ با سران مؤثر سیاسی دولت خاتمی، شخص خاتمی، هاشمی و کروبی چندین جلسه داشتیم و همه افرادی که می‌گفتند ما امام و انقلاب را قبول داریم را به وحدت دعوت کردیم.

۱۳۹۳/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...