نسخه چاپی

مكالمه تلفن ثابت گران می‌شود

وزیر ارتباطات در پایان هم‌كدسازی تلفن ثابت در كشور گفت: با توجه به هزینه‌كرد و سرمایه‌گذاری مخابرات در این طرح قرار است شش ماه پس از اجرا تعرفه‌‌های تلفن ثابت بازنگری شود اما بخش بیشتر افزایش در شهرهای بزرگ و بخش كمتر در شهرهای كوچك خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس،محمود واعظی در مراسم جشن پایان هم‌کدسازی تلفن ثابت در سراسر کشور با تقدیر و تشکر از معاونان خود و مدیرعامل و کارکنان مخابرات و در اجرای این طرح اظهار داشت: شرکت مخابرات با توجه به هزینه‌‌های زیادی که برای سرمایه‌گذاری در این طرح انجام داده به این شرکت اعلام کرده‌ایم که شش ماه بعد از اجرای طرح در تعرفه‌ها بازنگری خواهیم داشت.

وزیر ارتباطات افزود: مقرر شده تا شرکت مخابرات طرحی را برای بازنگری در تعرفه‌های تلفن ثابت تهیه کند که در این طرح بخش بیشتر افزایش درآمد از شهرهای بزرگ باشد و فشار روی اقشار کم درآمد کمتر باشد تا مردمی که در مناطق محروم و روستاها هستند صدمه نبینند.

وی ادامه داد: من نیز مانند مدیران مخابرات معتقدم با توجه به برنامه‌های زیادی که در پیش است باید کمک کنیم که مخابرات از افزایش درآمد برای توسعه استفاده کند.

وی تصریح کرد: چندی پیش نیز مشابه طرح هم‌کدسازی در شبکه موبایل همراه اول ایجاد شد تا تمام مشترکان یک اپراتور فارغ از شهر و محل از یک تعرفه ثابت استفاده کنند و این موضوع از نظر مالی به نفع کسانی که خارج از شهرهای بزرگ بودند، شد.

واعظی همچنین از افزایش نیاز به اینترنت در کشور خبر داد و گفت: ظرفیت دو اپراتور به سقف رسیده و برای رفع این نیاز دو پروژه را با سرعت در دستور کار داریم که شبکه زیرساخت کشور را برای تأمین ظرفیت و انتقال اینترنت متحول خواهند کرد. یکی از این پروژه‌ها تا اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از دو تحول بزرگ در تاریخ ۱۲ فروردین و هفته دولت سال آینده در وضعیت اینترنت کشور خبر داد.

وزیر همچنین به برنامه‌های این وزارتخانه برای حمایت از صنعت دیتاسنترداری در کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که هم‌اکنون در ایران دیتاسنتر دارند و برایشان اقتصادی نیست باید از طریق مصوبه‌ای از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این صنعت را رونق دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به گلایه رئیس کمیته ICT مجلس از فعالیت‌های وزارت ارتباطات پاسخ داد.

واعظی گفت: شبکه ملی اطلاعات ۱۰ سال است که بر سر زبان‌هاست. گناه دولت یازدهم این بوده که اعلام کرده شبکه ملی اطلاعات را در اولویت برنامه دارد. آنهایی که امروز از عقب‌ماندگی این شبکه گلایه می‌کنند همان‌هایی هستند که این قانون را وضع کرده‌اند و در ۹ سال گذشته در برابر عدم اجرای آن سکوت اختیار کردند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر شبکه ملی اطلاعات ۹ سال عقب است مربوط به دولت‌های دیگر بوده است. خیلی به دنبال این نیستیم که در روزنامه‌ها چه می‌نویسند بلکه می‌دانیم ذات شبکه ملی اطلاعات بر اجرای آرام است تا سرویس‌ها یکی یکی در این شبکه قرار گیرند.

وی ادامه داد:‌ در آغاز به کار دولت ۱۰ درصد ترافیک اینترنت ایران داخلی و ۹۰ درصد خارجی بود. اکنون این نسبت به ۳۵ به ۶۵ تغییر کرده و امیدواریم سال آینده به نسبت ۵۰ به ۵۰ برسد و در آینده‌ای نزدیک نیز ۸۰ درصد ترافیک اینترنت ایران داخلی و ۲۰ درصد خارجی باشد.

وی در پاسخ به گلایه دیگر رئیس کمیته ICT مجلس درباره عدم اختصاص ۹۰ میلیارد تومان از بودجه سال ۹۳ به بخش خصوصی گفت: در ۶ ماه اول سال بودجه‌‌ای به وزارت ارتباطات نرسیده بود. اکنون هم که بودجه رسیده رقم کمی تأمین شده اما اقدامات کمیته وام وجوه اداره شده آغاز شده است و شرکت‌هایی نیز برای تخصیص این کمک انتخاب شده‌اند که تا یک ماه آینده این کار انجام خواهد شد.

۱۳۹۳/۱۰/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...