نسخه چاپی

سكوت وزارت نفت در برابر شایعه بخشش جریمه ماهانه 200 میلیون دلاری پاكستان

در حالی وزیر نفت پاكستان از بخشش جریمه ماهانه 200 میلیون دلاری در ازای عدم دریافت گاز از ایران خبر داد كه دولت در این زمینه سكوت كرده اما برخی از مطلعین مذاكرات اعلام كردند جریمه گازی قرارداد صادرات گاز ایران به پاكستان بخشیده شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس روزگذشته خبری در روزنامه فایننشال تایمز منتشر شد که از بخشش پرداخت جریمه از سوی پاکستان به ایران در ازای تاخیر در احداث خط لوله صادرات گاز «آی پی» خبر می داد.

اگرچه با گذشت ساعتها از انتشار این خبر تاکنون مقامات رسمی وزارت نفت در این زمینه سکوت کرده اند و اظهار نظری در این باره مطرح نشده است اما خبرگزاری رسمی دولت در گفت‌وگو با وزیر نفت پاکستان خبر روزنامه فایننشال تایمز را که در واقع گفت‌وگو با خاقان عباسی وزیر نفت این کشور بوده را تکذیب کرده است.

خاقان عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولت اعلام کرده است «صحبتی در مورد بخشش جریمه گازی از سوی ایران در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز مطرح نکرده است».

پیگیری ها در مورد صحت ادعای بخشش جریمه گازی از سوی ایران حاکی از آن است که در پی سفرهای متعدد خاقان عباسی به ایران و دیدار با وزیر نفت ایران و مسئولان وزارت نفت درخواست بخشش جریمه گازی از سوی ایران بارها مطرح شده است.

حتی به منظور عدم پرداخت جریمه، پیشنهادهای متعددی از سوی پاکستان به ایران مطرح شده است که از جمله این پیشنهادات تعویق زمان احداث خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان و صادرات گاز مایع (ال ان جی) به جای گاز طبیعی به این کشور است.

یک منبع آگاه در همین رابطه به خبرنگار فارس گفت: در دیدار اخیر وزیر نفت پاکستان با وزیر اقتصاد ایران عدم پرداخت جریمه از سوی پاکستان به ایران نهایی شد و قرار است ایران صادرات گاز به صورت مایع را در دستور کار خود قرار دهد.

۱۳۹۳/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...