نسخه چاپی

ایران كابوس سال نو میلادی اسرائیل

عکس خبري -ايران کابوس سال نو ميلادي اسرائيل

ارزیابی مقامات رده بالای "شین بت" بر این است كه در سال جدید هم اوضاع خاورمیانه خطرناك و بی ثبات باقی خواهد ماند.

به گزارش نما، سایت یدیعوت آحارنوت (ynetnews) نوشت: ارزیابی مقامات رده بالای "شین بت" بر این است که در سال جدید هم اوضاع خاورمیانه خطرناک و بی ثبات باقی خواهد ماند.



این سایت نوشت: «تحلیل مقامات امنیتی اسرائیل بر این است که خاورمیانه در سال جدید نیز دست خوش حوادث و رویداد های بدی خواهد شد. با نگاهی به کشور هایی از جمله ایران، عراق، اردن، سوریه، لبنان، مصر، یمن و عربستان سعودی کاملا پیداست که خاورمیانه در سال جدید اوضاع خوبی را نخواهد داشت و تهدیدات بیشتری متوجه اسرائیل است.



از طرفی بحران اقتصادی در کشور های عربی نیز به این مساله افزوده شده و کشور های زیادی از جمله عربستان نیز با مشکلات جدی اقتصادی روبرو هستند و از طرفی کاهش قیمت نفت نیز باعث تشدید این مشکلات نیز شده است.»





یدیعوت آحارنوت در ادامه نوشت: «در عربستان سعودی که اکنون به عنوان کشور باثباتی شناخته می شود، نرخ بیکاری در سال 2015 به 30 درصد خواهد رسید و احتمال جنبش های تندرویی در کشور عربستان می رود و به طور کلی باید گفت در کشور های همسایه اسرائیل، احتمال خشونت و ناآرامی وجود دارد و از طرفی کاهش قیمت نفت می تواند خلل زیادی در امر توافق هسته ای ایران بوجود آورد که همه این موارد به کابوسی برای اسرائیل تبدیل شده است.





از طرفی اوضاع سوریه نیز همچنان نابسامان است و بشار اسد با حمایت های ایران همچنان در قدرت باقی مانده است و دولت جدید اسرائیل و کابینه جدید و همچنین فرمانده ارتش اسرائیل با مشکلات زیادی روبرو هستند.»





این سایت در ادامه نوشت: «ایران نیز همچنان تصویر پیچیده تری از خود نشان می دهد و اکنون بسیاری از تحلیل گران، توافق هسته ای اخیر را به ضرر اسرائیل می دانند. از طرفی نیز کاهش قیمت به ضرر ایران بوده و این امر ممکن است باعث بهم خوردن توافقات هسته ای نیز بشود. حمایت های ایران از حماس در سال جدید بیشتر خواهد شد و باید گفت ایران حضور بیشتری در منطقه خواهد داشت که این اصلا به نفع اسرائیل نیست.»





یدیعوت آحارنوت در پایان نوشت: «حزب الله لبنان نیز در جنوب لبنان آماده دستورات تهران است. مجهز کردن حزب الله از برنامه ایران در سال جدید است و در حال حاضر ارتش لبنان و حزب الله همکاری های زیادی نیز باهم دارند.



یکی دیگر از نگرانی های اصلی اسرائیل، جنگ های سایبری است و در حال حاضر اسرائیل به شدت نگران است که سیستم های خدماتی و نظامی این کشور مورد حمله هکر های کشور های همسایه و کره شمالی بشود.»



۱۳۹۳/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...