نسخه چاپی

سردار سلامی: انصارالله یمن مشابه حزب الله لبنان است

جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینكه امروز انصارالله درست مانند حزب الله می‌اندیشد و عمل می‌كند، گفت: انصارالله نسخه‌ای مشابه حزب الله در لبنان است آن هم در منطقه‌ای سوق الجیشی، موازنه قدرت بین عربستان و آمریكا را جابجا می‌كند.

به گزارش نما به نقل از دفاع پرس، سردار حسین سلامی در آیین افتتاحیه هشتمین دوره بصیرت فرماندهان ناجا در قم، با بیان اینکه اقتدار، منزلت، امنیت، ایمنی، عدالت، نظم و قانون در جامعه مرهون تلاش های شبانه روزی نیروی انتظامی است، تصریح کرد: ما شاهد ارائه یک تصویر شایسته از پلیس در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و همه مردم گواه تلاش و فداکاری‌های شایسته پلیس و دعاگوی این نیرو هستند.

وی با تاکید بر اینکه رسالت و مسئولیت خطیر در این برهه حساس بر دوش نیروی انتظامی است، افزود: ما در حال ساختن پایه‌های یک تمدن بزرگ هستیم، آنچه تعیین کننده است ساختن الگو و نمونه مجسم از محتوای تمدنی انقلابی است که بخشی از آن در ساختمان شخصیت و اعتبار نیروی انتظامی تجلی پیدا می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه نظم بین الملل و عمومی واژه ملموسی برای نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، نظام شاهنشاهی را فرو ریخت و نظم منطقه و جهان را با چالش مواجه کرد و رخنه در نظم کهن دولت‌های بزرگ حاصل شد.

وی گفت: در نظام بین الملل هرگاه آثاری از قدرت نو ظهور حاکم می‌شود توسط دولت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد چون بازیگران عرصه نظم، ایجاد چالش در نظم موجود را مخالف منافع خود می‌دانند، به محض پیروزی انقلاب ابر قدرت‌های شرق و غرب که با یکدیگر در تضاد بودند در جنگ تحمیلی در مقابل ایران متحد شدند اما انقلاب اسلامی پایه‌های یک قدرت جدید را شکل داد.

سلامی با بیان اینکه الگوی توزیع قدرت توسط نظامات سیاسی شکل می‌گیرد، ادامه داد: این الگو دارای یک قاعده و نظام و روند معینی است و مدیریت آن توسط استعمارگران بوده و نظم هیچ روندی خارج از مدار قدرت های سازنده آن اتفاق نمی افتد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: امروز در منطقه دیگر اراده سنتی گذشته برای تغییر نظام سیاسی حاکم نیست.

سلامی گفت: اغتشاش و درگیری برای دستیابی به یک نظم جدید از مشخصه بارز منطقه امروز است و بازیگران تلاش می‌کنند نظم جدید را پایه ریزی کرده و الگوی توزیع قدرت را تعیین کنند.

وی با بیان اینکه جهت نهایی سیاست قدرت‌های بزرگ به سمت نظام جمهوری اسلامی است، گفت: ما برای بازدارندگی با ساخت موشک، خطوط هراس دشمن را تشخیص داده و برای هدف قرار دادن منافع حیاتی او تولید قدرت می‌کنیم و این بازدارندگی در میدان، راهبردی است.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها نتوانستند نقشه راهشان را در تامین امنیت و اعتبار رژیم صهیونیستی اعمال کنند و در چهار جنگ خفت بار بین رژیم صهیونیستی و مردم مظلوم فلسطین شکست خوردند و امروز هیچ نقطه امنی برای رژِیم صهیونیستی وجود ندارد.

سلامی گفت: کشور عراق 11 سال تحت اشغال نظامی و سیطره آمریکایی‌ها بود اما آن ها فاقد تدبیر درست در جهت تحکیم موقعیت عراق بودند و زمینه راهبریشان برای منفعت طلبی، توسط ایران خنثی شد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما معتقدند زمانی رژیم صهیونیستی قدرتمند می‌شود که همسایگان آن تضعیف شوند، خاطرنشان کرد: در سوریه ارتش مردمی در کنار ارتش سوریه شکل گرفته و مانند بسیج ایران عمل می‌کنند در یمن انصارالله امروز نسخه‌ای مشابه حزب الله در لبنان است آن هم در منطقه‌ای سوق الجیشی، موازنه قدرت بین عربستان و آمریکا را جابجا می کند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: این نشان می‌دهد که ما توانسته‌ایم از انزوای سیاسی به رغم تلاش دشمن عبور کنیم زیرا حصر اقتصادی، تهدید سیاسی، تهاجم فرهنگی و فتنه داخلی در نقشه عظیم برای درگیر کردن ما تدارک دیده شده بود اما ایران به برکت رهبری‌های خردمندانه و متکی بر شجاعت‌های علوی و لطافت روح نبوی و آگاهی ملت مسلمان ایران توانست از این راهبردهای سخت عبور کند و به لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه تبدیل شود.

وی ادامه داد: امروز حل هیچ معادله‌ای بدون درنظر گرفتن ملاحظات ایران ممکن نیست و جمهوری اسلامی در آستانه تبدیل شدن به قدرت جهانی است و این در نظریه پردازان جهان رخ نمایی می کند.

وی با بیان اینکه اراده سیاسی آمریکایی‌ها به مانند گذشته در منطقه جاری نیست، خاطرنشان کرد: آن‌ها در گذشته و در دنیا آرایش‌های سیاسی را رقم می‌زدند که چه کشوری با چه کشوری دوست و چه کشوری با چه کشوری دشمن باشد و حوادث و جنگ‌ها را مدیریت و تولید می‌کردند اما امروز خبری از این عرصه‌ها نیست.

سلامی تصریح کرد: آمریکا امروز نه تمایل دارد داعش از بین برود و نه قدرتمندتر شود و از آن به عنوان موجودیت مخرب و ویرانگر در جهان اسلام استفاده می‌کند و آن‌ها به دنبال موازنه قدرت بین داعش و ارتش عراق هستند و استراتژیک نامعینی دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در تفکر عربستان داعش استعداد مناسبی برای مقابله با ایران بود و فکر می‌کرد که اگر ایران قدرت پیدا کند زوال این کشور رقم می خورد اما دیدند داعش دارای استراتژیک مشخصی است و می خواهد خود را به کعبه رسانده و خلافت تشکیل دهد.

سلامی با بیان اینکه امروز انصارالله درست مثل حزب الله می‌اندیشد و عمل می کند، افزود: امروز محبوب ترین شخصیت ها نزد جوامع اسلامی فرماندهان ما هستند در دل ها نفوذ کرده و شجاعتشان در پیکره این جوامع تزریق شده است، ما در حال انتقال فرهنگ هستیم و این واقعیت اتفاق افتاده است.

جانشین کل سپاه پاسداران تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از قدرت های بزرگ نمی‌ترسد چون واقعیت های آن ها را شناسایی کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه های مختلف تمرکز خود را از دست داده است، تصریح کرد: پیروزی ایران در عرصه های مختلف حاکی از علمی است که خدا تنها به اولیای خود می دهد.

وی افزود: ما در منطق، حکمت، تدبیر، اراده و آرمان موفق هستیم اما رژیم صهیونیستی در بن بست امنیتی قرار دارد در جنگ های چهار گانه تضعیف شده است، اما همچنان تفرقه خونین را در دستور کار خود قرار می دهد.

سلامی با اشاره به اینکه امروز یک ائتلافی در جهان اسلام برای مقابله با تکفیری ها شکل گرفته است، گفت: اینکه طایفه گرایی، قومیت گرایی، حزب گرایی و جریان گرایی بر هویت اسلامی غلبه پیدا کند، استراتژیک غربی و صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: توان موشکی کشور ایران به حدی است که برای انبار کردن آن با کمبود فضا مواجه هستیم و با هدف بازدارندگی می توانیم هر هدفی را مورد اصابت قرار بدهیم و این را دشمن خوب می فهمد و همه تحرکات دشمن علیه کشور در موضوعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

جانشین کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه 88، افزود: ملت ایران در نهم دی حماسه آفریدند و فتنه ای که می خواست سیمای زیبای مردم سالاری مورد هدف قرار دهد و هرچه دشمن سرمایه اندوخته بود، مردم با روحیه عاشورایی مهر بطلانی بر اقدامات آن ها زدند.

۱۳۹۳/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...