نسخه چاپی

اعدام 2000تن در طول 6ماده توسط داعش

دیده بان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای اعلام كرد كه گروه داعش از پایان ژوئن گذشته تاكنون حدود 2000 تن را در سوریه كشته است كه نیمی از آن‌ها از اعضای قبیله "الشعیطات" هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز نوشت: دیده بان حقوق بشر سوریه در این بیانیه اعلام کرد: از بیست و نهم ژوئن گذشته و از زمان برپایی خلافت خودخوانده داعش این گروه حدود 1878 تن را در سوریه کشته است و عملیات کشتار از طریق تیراندازی، سر بریدن یا سنگسار کردن صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است که عملیات کشتار در استان‌های دیرالزور، الحسکه، حمص، حماة، حلب و الرقه بوده است.

به موجب این بیانیه، کسانی که به دست داعش کشته شده‌اند 1175 غیرنظامی هستند که از این میان چهار تن کودک و هشت تن زن و بیش از 930 تن از آن‌ها از قبیله "الشعیطات" هستند که داعش آن‌ها را به دلیل عدم بیعت با این گروه کشته است.

همچنین از بین کشته شدگان 502 تن از افسران و نیروهای نظام سوریه، 120 تن از اعضای خارجی گروه داعش و 80 تن از اعضای جبهه النصره یا گروه‌های مسلح دیگر هستند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که تعداد واقعی عملیات کشتار توسط داعش بیشتر از تعدادی است که اعلام کرده است اما مشخص کردن آن به دلیل وجود صدها بازداشتی در زندان‌های داعش که سرنوشت آن‌ها مشخص نیست، سخت است.

۱۳۹۳/۱۰/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...