نسخه چاپی

پیشنهاد كره جنوبی به كره شمالی برای از سرگیری مذاكرات

عکس خبري -پيشنهاد کره جنوبي به کره شمالي براي از سرگيري مذاکرات

كره جنوبی در حالی امروز دوشنبه پیشنهاد از سرگیری مذاكرات با كره شمالی را مطرح كرده است كه تنش‌های سیاسی در شبه جزیره كره پس از اقدام آمریكا در متهم كردن كره شمالی به حمله سایبری علیه شركت سونی پیكچرز بار دیگر افزایش یافته است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از رویترز، کره شمالی هرگونه دست داشتن در حمله هکری به شرکت سونی را رد کرده است. شرکت سونی با ساخت و پخش فیلم جنجالی "مصاحبه" که در خصوص ترور رهبر کره شمالی است موجب بروز تنش جدیدی در روابط پیونگ یانگ و واشنگتن شده است.

در پی حمله سایبری به شرکت سونی ،شبکه اینترنت در کره شمالی در روزهای گذشته بارها با اختلال روبرو شده و پیونگ یانگ نیز انگشت اتهام خود را به سوی آمریکا نشانه گرفته است.کره شمالی همچنین دست داشتن در حمله سایبری به تاسیسات نیروگاه های اتمی کره جنوبی را نیز رد کرده است.

وزیر اتحاد کره جنوبی تاکید کرد که سئول نامه ای را برای پیونگ یانگ ارسال کرده تا مذاکرات از سرگرفته شود. کره جنوبی خواستار از سرگیری مذاکرات در ماه ژانویه است که شامل مسائلی از جمله دیدار خانواده های دو کره است که پس از جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی از یکدیگر جدا شده اند. کره شمالی این نامه را پذیرفته ولی هنوز به آن پاسخ نداده است.

وزیر اتحاد کره جنوبی تصریح کرد: من فکر نمی کنم ما در این مذاکرات موضوع خاصی را به عنوان اولویت در نظر بگیریم ولی موضع ما این است که در خصوص کلیه مسائل که دو کشور منافع مشترک دارند مذاکره کنیم.

کره شمالی در آوریل ۲۰۰۳ میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود نموده است. پیونگ یانگ در سال ۲۰۰۵ میلادی خود را یک قدرت هسته ای اعلام کرد. در سال ۲۰۰۶ پیونگ یانگ نخستین آزمایش هسته ای خود را انجام داد و در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ میلادی نیز دو بار دیگر اقدام به انجام آزمایش هسته ای کرده است.

۱۳۹۳/۱۰/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...