نسخه چاپی

هنیه: روند سازش با اسرائیل به بن‌بست رسیده است

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تاكید كرد: آشتی ملی یك ضرورت است و همكاری امنیتی تشكیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی مانع از شكل گیری انتفاضه علیه اسرائیل می شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا،سماعیل هنیه، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تصریح کرد: باید همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری متوقف گردد و از مقاومت حمایت های جدی به عمل آید.

وی افزود: روند سازش به بن بست رسیده است و ملت فلسطین در مسیر مبارزه با اشغالگران صهیونیست نیازی به مذاکرات بیهوده ندارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی در خصوص تحرکات تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل یادآور شد: پیش نویس قطعنامه ارائه شده از سوی این تشکیلات به شورای امنیت با حقوق ملت فلسطین تضاد دارد؛ به نحوی که در این پیش نویس حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان به نحوی نادیده انگاشته شده است.

نخست‌وزیر سابق فلسطین خواستار تدوین یک راهبرد ملی جدید مبتنی بر برنامه ملی مشترک برای حمایت از مقاومت و اصول و آرمان های ملی فلسطین شد.

هنیه تاکید کرد: آشتی ملی شرایط حساس و خطرناکی را تجربه می‌کند. باید نگاهی بلند مدت و جامع به آرمان فلسطین داشت. ما از وحدت و آشتی ملی حمایت می کنیم و همواره در جهت تحقق آن گام بر می داریم.

وی توضیح داد: باید دولت توافق ملی در جهت لغو محاصره نوار غزه و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات تلاش کند.

وی همچنین تصریح کرد: ما هرگز ساکنان نوار غزه را که به مقابله با اشغالگران صهیونیست برخاستند و با پایداری و مقاومت خود ملت فلسطین را سرافراز کردند، تنها نخواهیم گذاشت. فلسطینیان به صورت جدی و واقعی از مقاومت حمایت و پشتیبانی می کنند و در کنار آن ایستاده اند و غزه بخش لاینفک برنامه ملی فلسطین به شمار می رود.

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در ارتباط با عدم پرداخت حقوق کارمندان غزه از چندین ماه پیش تاکنون گفت: دولت وفاق ملی، کارمندان غزه را در نهادها و ارگان ها و دستگاه های خود ادغام نکرده است و در ایفای نقش دولت برای همه فلسطینیان ناکام مانده است.

وی اعلام کرد: متاسفانه ابومازن حماس را به دست داشتن در انفجارهای اخیر در غزه متهم می کند؛ بی آنک ه در این زمنیه تحقیقاتی را انجام داده باشد. دولت توافق ملی با نوار غزه به صورت گزینشی رفتار می کند.

نخست وزیر سابق فلسطین تاکید کرد: روابط و مناسبات حماس با دیگران هرگز به قیمت تضییع آرمان فلسطین و اصول ملی صورت نمی گیرد.

۱۳۹۳/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...