نسخه چاپی

روایت نشریه آمریكایی از شهادت فرمانده ایرانی در عراق

سایت روزنامه فایننشال تایمز می‌نویسد: هزاران نفر از اعضای سپاه ایران روز دوشنبه برای برگزاری مراسم تشییع پیكر «حمید تقوی» یكی از فرماندهان ارشد نظامی ایران كه در عراق به شهادت رسید، در تهران گردهم آمدند.

به گزارش نما، فایننشال تایمز در ادامه این گزارش، شهادت این فرمانده سپاه قدس ایران در عراق را نشانه‌ای از حضور آشکار و رو به گسترش ایران برای مقابله با داعش در کنار ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا دانست.

تقوی، یکی از فرماندهان ارشد نیروهای نظامی ایران است که از ابتدای پایان جنگ ایران و عراق در 26 سال گذشته، در این کشور به شهادت می‌رسد.

بیانیه سپاه پاسداران ایران درباره شهادت این فرمانده، می‌نویسد که این فرمانده 55 ساله در شهر سامرای عراق و در نزدیکی مرقد شیعیان و یکی از مراکز مهم استراتژیک که در محافظت از عراق حیاتی به شمار می رود به شهادت رسید؛ جایی که برای محافظت از دیگر اماکن مقدس شیعیان در کربلا و نجف و برای جلوگیری از تصرف آن به دست گروه تروریستی داعش استراتژیک است.

جنگ ایران و عراق در سال 1980 که به کشته شدن بیش از 500 هزار نفر انجامید منجر به ایجاد نگرانی هایی از عدم وجود امنیت در مرزهای غرب ایران شد.

با این حال ایران تاکید دارد که در عراق سرباز ندارد اما مشاوران نظامی خود را برای همکاری و آموزش به نیروهای داوطلب عراقی، شیعه و کرد برای مبارزه علیه داعش که کنترل بخش گسترده ای از عراق را در اختیار گرفته است، به عراق ارسال کرده است.

حتی عراقی‌ها که تصور روشنی از اهداف ایران در این کشور ندارند اما به گرمی از کمک ایران به عراق برای مقابله با داعش استقبال کردند، استقبالی شامل به اشتراک گذاشتن اطلاعات، پشتیبانی و تامین سخت افزارهای نظامی در خط مقدم حمله.

از سوی دیگر ایران معتقد است که عملیات هایی که این کشور در عراق و عمدتا از سوی نیروهای سپاه قدس انجام می‌گیرد با هدف امن نگه داشتن مرزها و مقابله با رقبای منطقه ای است.

شمخانی در این مراسم به جمعیت حاضر گفت: تقوی و امثال وی خون خود را دادند تا ما در تهران خون ندهیم.

۱۳۹۳/۱۰/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...