نسخه چاپی

اخراج ۲۰ پلیس متهم به نژادپرستی در بریتانیا

ماموران پلیس بریتانیا كه به خاطر رفتارهای نژادپرستانه گناهكار شناخته شده اند این اجازه را پیدا كردند تا به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از بی بی سی، علی رغم اینکه مقام های پلیس بریتانیا در خصوص اجرای اصلاحات و مقابله با رفتارهای نژادپرستانه تاکید کرده بودند ولی تنها ۲۰ مامور پلیس که به نژادپرستی متهم شده بودند از کار اخراج شده اند.

یکی از قربانیان تبعیض نژادی پلیس بریتانیا در این باره تاکید کرد که من فکر نمی کنم پلیس بریتانیا بخواهد تا با ابعاد اجرای اصلاحات روبرو شود.

بر اساس گزارشی که امروز سه شنبه مبتنی بر اطلاعات دریافتی از ۴۸ مامور پلیس منتشر شده بیش از ۶۶۰۰ مورد شکایت از رفتارهای نژادپرستانه پلیس بریتانیا از سال ۲۰۱۰ میلادی تاکنون مطرح شده است.

در این شکایت ها حدود ۸۰۰ مامور پلیس متهم به رفتارهای نژادپرستانه شده اند ولی تنها ۲۰ نفر از آنها در نهایت از شغل خود برکنار شده‌اند.

پلیس بریتانیا تلاش هایی را برای مقابله با نژادپرستی از زمان انتشار گزارشی در سال ۱۹۹۹ میلادی انجام داده است. کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست در سال ۱۹۹۳ میلادی که با انگیزه های نژادپرستانه بوده سرآغاز تلاش های پلیس بریتانیا برای مقابله با نژادپرستی بوده است.

۱۳۹۳/۱۰/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...