نسخه چاپی

تشریح درگیری مسلحانه گلپایگان از زبان فرماندار گلپایگان

فرماندار گلپایگان گفت: جنازه یكی از سارقان به دست پلیس افتاده و شناسایی شده كه مجرمی سابقه دار است و هیچ گونه مسائل سیاسی و دیگر موارد در بین نبوده است.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین، حسین فراست در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جزئیات حادثه ناگوار درگیری مسلحانه شنبه شب در شهرستان، اظهار داشت: به دنبال خبری که روز شنبه دریافت شد افراد مسلح در پی درگیری در شهر خمین تحت تعقیب و گریز قرار گرفته و پس از این درگیری ها متواری شده بودند.
وی افزود: جریان به این صورت بوده که سارقان در مسیر با ۳ خودوری سرقتی شامل ۲ دستگاه زانتیا و یک دستگاه پرشیا گریخته بودند و هنگام حرکت با خودوری پرشیا به دلیل سرعت زیاد با ایست پلیس مواجه شده بودند که بدون توجه به جرکت ادامه داده و در درگیری با پلیس ۲ نفر از ماموران خیمن را مورد اصابت گلوله قرار داده و متواری شده بودند.
فرماندار گلپایگان گفت: سارقان متواری در ساعت ۵ بعدازظهر به عنوان مسافر در محل دوراهی خمین- گلپایگان سوار خدوری تیبای یک استاد دانشگاه می شوند و به راننده تذکر می دهند که در محل پلیس راه توقف نکند که این مسئله راننده را مشکوک می کند و به بهانه ای در پلیس راه خودرو را متوقف کرده و پیاده می شود.
وی بیان کرد: در پی صحبت راننده با پلیس، مسوول پاسگاه از سرنشینان می خواهد که پیاده شوند که در این هنگام آنها با تیراندازی به سمت راننده و ماموران پلیس ماشین تیبا را برداشته و به سمت گلپایگان فرار می کنند.
فراست تصریح کرد: سارقان به محض ورود به گلپایگان با ماموران راهنمایی رانندگی شهرستان رو به رو شده و ماشین پلیس را به رگبار می بندند که در این تیراندازی زینلی از چند ناحیه مجروح شده و سروان مهدوی نیز به شهادت می رسند.
وی اظهار داشت: در ادامه سرهنگ هاشمی و همراهان با اطلاع از این حادثه حرکت می کنند و تعقیب و گریزی صورت می گیرد تا اینکه در خیابان شهید ذنوبی درگیری رخ به رخ صورت گرفته و با وقوع آن حادثه ناگوار سرهنگ هاشمی و سرباز وظیفه صبوحی به شهادت می رسند و یکی از سارقان نیز توسط پرسنل نیروی انتظامی به هلاکت می رسد.
فرماندار گلپایگان گفت: پس از این اتفاق سارقان خودوری تیبا را رها کرده و جنازه سارق کشته شده را برداشته و با ماشین پلیس فرار می کنند تا اینکه سمند آگاهی که در درگیری مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در منطقه وانشان دچار نقص فنی می شود و آنها ناگزیر به یافتن ماشین دیگری می شوند.
وی بیان کرد: در این هنگام سارقان جلوی یک بنز ۱۰ تن را می گیرند و راننده با دیدن صحنه می گریزد و چون سارقان نمی توانستند کامیون را حرکت دهند آن را رها کرده و به عنوان پلیس جلوی یک خودروی پژو ۴۰۵ را می گرند و با آن خودرو متواری می شوند.
فراست تصریح کرد: سارقان با پژو تا دوراهی خوانسار رفته و سپس وارد روستای در و تیکن می شوند و جلوی یک ماشین یخچال دار را گرفته و با محبوس کردن راننده در سردخانه ماشین مقداری از مسیر را رفته و دوباره ماشین را رها می کنند و بعد با شهیدان زیبایی رو به رو می شوند.
وی اظهار داشت: در آن مکان بین سارقان و شهیدان زیبایی درگیری پیش می آید و آنها با نیسان شهید زیبایی فرار می کنند که در طی اتفاقاتی که رخ می دهد سارقان آن ۲ نفر را به شهادت رسانده و فرار می کنند به گونه ای که جنازه پدر در پشت نیسان و جنازه پسر با کمی فاصله در جاده افتاده بود.
فرماندار گلپایگان گفت: آنها سپس با یک کامیون بقیه مسیر را طی می کنند و در نزدیکی یک از شهرها با تهدید راننده از کامیون پیاده شده و فرار می کنند که همچنان این مسئله در دست پیگیری پلیس است.
وی بیان کرد: سارقان، جنازه همکار خود را تا قسمتی از مسیر برده بودند و نمی خواستند جنازه برجای بماند که شناسایی شود اما در جایی دیگر قادر به جابه جایی آن نبودند و جنازه به دست پلیس افتاده و شناسایی شده که مجرمی سابقه دار است و هیچ گونه مسائل سیاسی و دیگر موارد در کار نبوده است.
فراست تصریح کرد: اما سرقتی نه در منطقه و نه در الیگودرز انجام نشده و در حال حاضر مشخصی نیست که انگیزه آنها و یا هدف اصلی سرقت و یا حرکت آنها کجا بوده است.
وی با اشاره به شرایط مجروحان حادثه اظهار داشت: تاکنون ۲ نفر از مجروحان که یکی از آنها راننده تیبا بوده مرخص شده اند، ۲ نفر از مجروحان پرسنل نیروی انتظامی در شرایط به نسبت خوب در بیمارستان تحت مراقبت هستند اما مسوول پاسگاه سعیدآباد در بیمارستان اصفهان بستری است و زینلی هم امروز برای ادامه مراحل درمانی به بیمارستان اصفهان منتقل شده است.
فرماندار گلپایگان در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از جان فشانی پرسنل نیروی انتظامی شهرستان گفت: از مسوولان درخواست شده تا برای تقویت نیروها و تجهیزات نیروی انتظامی شهرستان همت بورزند تا شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.
وی بیان کرد: تیم پزشکی شهرستان و پرسنل بیمارستان امام حسین(ع) نیز در درمان مجروحان فراتر از انتظار و امکانات موجود عمل کردند و سنگ تمام گذاشتند که این فداکاری آنان نیز شایسته تقدیر است.
فراست تصریح کرد: مردم مومن شهرستان نیز در همکاری با مسوولان سنگ تمام گذاشتند و با تمام وجود در مراسم تشییع شهیدان شرکت کرده و اجازه نداند کسانی که تصور کردند می توانند از این مسائل سوء استفاده کنند ناکام بمانند.
وی خاطرنشان کرد: این ایثارگری و روحیه انقلابی مردم جای تقدیر و سپاسگزاری دارد که بار دیگر نشان دادند همیشه در صحنه حاضر هستند و با اتحاد و انسجام همیشگی موجب دلگرمی مسوولان هستند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...