نسخه چاپی

شروط«داعش»برای آزادی اسرای لبنانی

گروهك تروریستی «داعش» برای آزادی گروگان‌های لبنانی، سه خواسته اصلی ایجاد منطقه امن مرزی، احداث مركز درمانی و آزادی زنان زندانی را مطرح كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، گروهک تروریستی «داعش» که شش ماه گذشته با همد‌ستی گروهک تروریستی «جبهه النصره» از خاک سوریه وارد منطقه مرزی‌ «عرسال» لبنان شد و با حمله به مراکز نظامی، ده‌ها تن از نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی را به گروگان گرفت، بالاخره خواسته‌های خود برای آزادی آنان را اعلام کرد.

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، در گزارشی مدعی شد که شیخ «وسام المصری» امام جماعت یکی از مساجد شهر طرابلس واقع در شمال لبنان که چندی پیش زمزمه میانجی‌گری‌اش بین‌ افراد مسلح و بیروت مطرح شده بود، خواسته‌های گروهک داعش از طرف لبنانی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، گروهک داعش برای آزادی نظامیان ارتش و نیروهای امنیتی لبنانی ربوده شده در عرسال سه شرط اصلی گذاشت؛ نخست اینکه امنیت آوارگان سوری در لبنان از آنچه حملات حزب الله می‌نامند، تامین شود. این وضعیت با ایجاد یک منطقه عاری از سلاح از دره «وادی حمید» تا ارتفاعات «الطفیل» و همچنین تا شهرک مرزی «عرسال» محقق می‌شود. دومین خواسته داعش احداث یک مرکز پیشرفته درمانی به منظور درمان مجروحان و تامین داروهای مورد نیاز است.

داعش سومین خواسته‌‌اش را آزادی همه زنان زندانی آن گروهک در لبنان که به پرونده تحولات سوریه ارتباط دارند، اعلام کرد. داعش همچنین اسم «سجی الدلیمی» همسر سابق «ابو بکر البغدادی» سرکرده اصلی گروهک داعش و همچنین «آلا العقیلی» همسر ابو علی الشیشانی یکی از سرکردگان جبهه النصره را برای آزادی مشخص کرد.

این شیخ سلفی تاکید کرد که داعش تعهد داد که در طول مدت مذاکرات هیچ کدام از اسرا را آزار نخواهد داد به شرطی که طرف لبنانی دره «وادی حمید» را باز بگذارد.

گروهک تروریستی جبهه النصره نیز چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، اعلام کرد که به طرف قطری به عنوان مذاکره کننده سه پیشنهاد درباره تبادل نظامیان ربوده شده با عناصر زندانی این گروهک در بازداشتگاه‌های سوریه و لبنان تحویل داد.

بر اساس نخستین پیشنهاد گروهک جبهه النصره هر یک نظامی لبنانی با 10 تن از زندانیان بازداشتگاه‌های لبنان مبادله می‌شود. مبادله هفت تن از بازداشت شدگان زندان‌های لبنان و 30 نفر از زنان زندانی در بازداشتگاه‌های سوریه با هر یک نظامی ربوده شده در عرسال، دومین پیشنهاد جبهه النصره را منعکس می‌کند.

گروهک تروریستی جبهه النصره که هم اکنون بخش‌هایی از ارتفاعات منطقه مرزی عرسال لبنان را اشغال کرده است، در پیشنهاد سوم خود شرط کرده است که هر نفر از نظامیان لبنانی را در مقابل آزادی 5 تن از بازداشت شدگان زندان‌های لبنان و همچنین 50 تن از زنان زندانی در بازداشتگاه‌های سوریه آزاد می‌کند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...