نسخه چاپی

گاهی به سیاسی نوشته های روزنامه ها؛

نعمت زاده در یك قدمی استیضاح

حالا فردای روز۹دی است و روزنامه اعتماد وقتی میخواهد درباره بابك زنجانی صحبت كند، از تگ معروف ای روزهای شبكه های اجتماعی درباره ۹دی به اسم«فراموش نمی كنیم» استفاده می كند و می نویسد: «زنجانی فراموش نمی شود» والبته كسی هم این مدل تیتر زدن را لج ولجبازی سیاسی (بافرض اینكه۹دی را حادثه ای صرفا سیاسی) قلمداد نمی كند، چون تیترهای روزنامه های جریان خاص هستند كه بشود آنها را در بوق و كرنا كرد.

به گزارش نما به نقل از آرمان «کسی فکر نمی‌کرد جوان میلیاردر بیش از یک ماه در زندان بماند اما او ۱۲ماه مانده. پرونده آنقدر بالا و پایین داشت که هنوز نتیجه نهایی برای آن اعلام نشده است... احتمال اینکه اموال او در کوتاه مدت به فروش برسد بسیار کم است. طبق برخی برآوردها بابک زنجانی در نهایت قادر خواهد بود دو هزار میلیارد از بدهی‌های خود را بپردازد. مشخص نیست با توجه به اینکه او توانایی پرداخت کل بدهی‌هایش را ندارد باز در زندان خواهد ماند یا نهادهای مسئول تصمیمی دیگر برای او می‌گیرند»

وشیطنت روزنامه ای اصلاح طلب در ربط دادن۹دی به بابک زنجانی اگر لج ولجبازی و ماهم بلدیم(!) تعبیرشود نکته ایست که مبهم باقی می ماند.

آرمان همچنین صحبت های دیروز احمدتوکلی، نماینده مردم تهران درباره هاشمی رفسنجانی را پوشش داده است و بدون اشاره به این بخش از صحبت های توکلی: «اختلاف نظر من با آقای هاشمی تاریخی است و اگر اولی نبوده باشم اما جزو اولین منتقدان صریح آقای رفسنجانی بودم، و گرچه اعتقاد دارم که اشتباهات مواضع سال‌های اخیر آقای رفسنجانی خیلی بیشتر شده ولی وقتی از تاریخ سخن می‌گوییم باید نقش افراد را درست تبیین کنیم» قسمت هایی را در دفاع از هاشمی رفسنجانی مطرح کرده است.

نعمت زاده در یک قدمی استیضاح
احتمال استیضاح نعمت زاده، اما موضوعیست که به صفحه اول روزنامه "آفتاب یزد" راه پیدا کرده. مجلسی ها دیروز نعمت زاده را مجلس فراخواندند ووقتی از صحبت های او درباره برداشت از صندوق توسعه ملی و موضوعاتی درحوزه صنعت، معدن و تجارت قانع نشدند دونی کات زرد راهم به وی دادند.

"آفتاب یزد" نوشته است: « سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان و زهره طبیب زاده، نماینده تهران نمایندگانی بودند که پیش از از پاسخ های نعمت زاده درکمیسیون اقتصادی قانع نشده بودند و طبق قانون سوال خود را در صحن علنی مطرح کردند. سوال نمایندگان در رابطه با واردات ضابطه کالاهای اساسی و وصدور مجوز واردات کالاهای دور وهمچنین واردات بی رویه برنج و خودروی سواری لوکس مطرح شد که دست آخر سخنان وزیرصنعت نتوانست نمایندگان مجلس را راضی نگه دارد وتکیه زنندگان برکرسی های مجلس، با ۱۰۲رای موافق،۸۷ رای مخالف و۱۵رای ممتنع از مجموع ۲۱۹نماینده حاضر اعلام کردند که پاسخ های وزیر را قانع کننده ندانستند و. این رای باعث شد که دومین کارت زرد مجلس به محمد رضا نعمت زاده ای داده شود که در یک قدمی استیضاح قرار دارد. چراکه طبق این آیین نامه داخلی مجلس وزیری که سه کارت زرد از مجلس دریافت کند زمینه استیضاح رافراهم کرده و نمایندگان می توانند دراین باره اقدامات لازم را انجام دهند»

معنی بیاینه همین است!
از طرف دیگر روزنامه اعتماد در مطلبی ازبیانیه مشترک دولت و مجلس مبنی بر بسته شدن پرونده تخلف۴میلیاردی دولت خبر داده است و با گفتن توضیحاتی شامل اینکه «معنی بیانیه همین است» بدون اینکه دراین بیانیه اشاره ای به ادعای موردنظر اعتماد شده باشد با تیتر"اعلام برائت دولت" نوشته است: «بيانيه‌يي كه غلامرضا كاتب، سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا آن را تشريح كرد؛ متني كوتاه و پنج ماده‌يي كه آبي شد بر آتش اختلافات دو هفته‌يي دولت و مجلس. بند اول آن بيان دليل اشتباه بود؛ «در تاريخ ٢٦/١٢/٩٢ مبلغ ياد شده از حساب توسعه ملي سند خورده است، به همين جهت اشتباه رخ داده است.» در بند دوم هم توضيح داده شده كه «متعاقبا با تذكر ديوان محاسبات به بانك مركزي سند ديگري صادر و اشتباه مذكور اصلاح مي‌شود و مبلغ مذكور از منشا درآمد نفت منظور شده است.» اما بند سوم چيزي است كه ديوان محاسبات هم به آن اعتراف كرده بود؛ «درآمد ناشي از آن صرف امور عمراني كشور شده و در جاي ديگري هزينه نشده است.» تا اينجاي كار همه‌چيز به نفع دولت پيش رفت. بند چهارم اما قدري شأن مجلسي‌ها را حفظ كرده است؛ «گزارش كميسيون برنامه و بودجه به استناد گزارش ديوان محاسبات خلاف واقع نبوده و كذبي در كار نبوده است.» در آخر بيانيه مشترك دولت و مجلس درباره برداشت چهار ميليارد دلاري از صندوق توسعه ملي هم آمده است كه «رسيدگي به جزييات در ديوان محاسبات كماكان ادامه خواهد داشت.» اين بيانيه يعني بر باد رفتن همه تلاش‌ها و سر و صداهاي چند روز گذشته»

آنچه در پنجمین ۹دی ایران گذشت
جوان و کیهان بازتاب مراسم و سخنان دیروز در نهم دی ماه را پوشش داده اند.
جوان سخنان رئیس جمهور درین باره به تیتر یک تبدیل کرده و درصفحه دوم خودنیز سخنان "سردار نقدی" در همایش بررسی نقش انگلیس درفتنه۸۸ را آورده و نوشته است: «رئيس سازمان بسيج مستضعفين، با بيان اينكه انگليس آقازاده‌هايي را كه آموزش داده بود، در فتنه ۸۸ وارد عمل كرد، گفت: بايد در مورد فهرست آقازاده‌ها و سفرهاي آنان به لندن كه بعضاً هر هفته دو بار مي‌رفتند، بررسي كنيم كه اين آقازاده‌ها در لندن چكار مي‌كردند. انگليس همچنين فرقه بهائيت را عملياتي كرد، با اينكه مي‌خواست اين فرقه سفيد بماند تا بتواند استفاده جاسوسي از آن كند. همچنين قتل‌هاي ساختگي را به راه انداختند و خانمي را در خيابان‌هاي فرعي كشتند تا به گردن جمهوري اسلامي بيندازند»

کیهان نیز در قسمتی ازگزارش خود ازشهرهای مختلف در گرامیداشت۹دی نوشته است: «نماینده مردم تهران در مجلس نیز در جمع پرشور مردم یاسوج به مناسبت ۹ دی گفت: مضحک‌ترین ادعای سران فتنه درخصوص تقلب در انتخابات به توهم استفاده از صندوق‌های دوجداره آرا برمی‌گشت

علی‌رضا زاکانی پیش از ظهر امروز در جمع پرشور مردم شهر یاسوج افزود، وقتی درباره فتنه ۸۸ صحبت می‌شود برخی آن را دعوای شخصی و جناحی تلقی می‌کنند و البته برخی عناصر ساده‌لوح این‌گونه تفسیر می‌کنند که اگر احمدی‌نژاد اسمی در مناظرات نمی‌برد چنین اتفاقی نمی‌افتاد

وی افزود: ما امروز کاری به احمدی‌نژاد نداریم که در مناظرات چه گفت زیرا که مقام معظم رهبری به صورت شفاف نارضایتی خود را اعلام کردند و فرمودند که قبل از انتخابات به احمدی‌نژاد گفتیم که نامی در مناظرات از کسی نبرد. وی گفت: ادعای مضحک کروبی مبنی بر استفاده از صندوق دوجداره آرا ادعای توهم‌آمیز دیگری بود که زمینه‌ساز بروز خسارت برای کشور شد.

وی بیان چنین موضوعاتی را برای به فراموشی سپردن فتنه دانست و گفت: یک عده که تا قبل از انتخابات شعار قانون را می‌دادند خودشان قبل از همه قانون را زیر پا گذاشتند و حرفی برای گفتن نداشتند.در این مراسم حاضران یک صدا فریاد مرگ بر فتنه‌گر سر داده و اعدام سران خائن و جنایتکار فتنه سال ۸۸ را از مسئولان دستگاه قضایی طلب کردند»

۱۳۹۳/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...