نسخه چاپی

آلودگی هفته آینده از تهران می‌رود؟

شرایط بارش‌های خفیف و پراكنده بویژه در ارتفاعات در هفته آینده اجازه نمی‌دهد كه غلظت آلودگی هوا بالا برود

به گزارش نما به نقل از پارسینه هفته آینده تهران راحت‌تر نفس خواهد کشید.

آن‌طور که فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی سازمان هواشناسی کشور به روزنامه ایران می‌گوید شرایط بارش‌های خفیف و پراکنده بویژه در ارتفاعات در هفته آینده اجازه نمی‌دهد که غلظت آلودگی هوا بالا برود و جریان ناپایدار جوی برخلاف هفته جاری است. آلودگی‌ها درهفته جاری باعث شده تا آن‌طور که «سعید متصدی» معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور به رسانه‌ها خبر می‌دهد مصرف سوخت مازوت در نیروگاه منتظر قائم کرج، شازند اراک، توس مشهد و شهید رضایی قزوین متوقف شود.

این آلودگی باعث شد فعالیت‌های شن و ماسه در اطراف پایتخت در روزهای سه‌شنبه وچهارشنبه جاری تعطیل شود. اما برخلاف انتظارعموم برای تعطیلی مدارس، محمد هادی حیدرزاده، مدیر کل محیط زیست استان تهران اعتقاد دارد که شرایط آلودگی هوا در حد تعطیلی مدارس نبود:« بر اساس قانون تا زمانی که شاخص آلودگی هوا به عدد 200 نرسد، اجازه تعطیلی مدارس را نداریم.»

به گفته او بسیاری از نیروگاه‌های ما از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و با این کار نقش زیادی در آلودگی هوا دارند «خوشبختانه در استان تهران از یک‌سال گذشته بر اساس شکایاتی که توسط سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شد نیروگاه بعثت کاملاً با گاز فعالیت می‌کند و نیروگاه منتظرالقائم استان البرز که آلودگی‌هایش با وزش باد به تهران می‌رسید، نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته از روز گذشته سوخت گاز را جایگزین کرده است.»

به گفته او و بر اساس قول وزیر نفت تا پایان سال 94 تمامی صنایع از سوخت گاز استفاده می‌کنند. فریبا گودرزی می‌گوید که تهرانی‌ها امروز -پنجشنبه - هوای ابری همراه با وزش باد خواهند داشت و بتدریج آلودگی کمتر خواهد شد.

جمعه پایتخت نشینان با وزش باد همراه خواهد بود که باز هم آلاینده‌ها را از شهر خارج می‌کند. او برای آسمان یکشنبه تهران بارش‌های پراکنده‌ای پیش‌بینی می‌کند که شرایط جوی را بهتر خواهد کرد. همچنین دوشنبه آینده پراکندگی‌های خفیفی در ارتفاعات تهران وجود خواهد داشت که هرچند محسوس نیست اما جریان آلودگی را ناپایدار می‌کند و اجازه نمی‌دهد که غلظت آلودگی هوا بالا برود. سه‌شنبه وچهارشنبه هفته آینده هم برخلاف این هفته وضعیت هوا کیفیت بهتری خواهد داشت.

۱۳۹۳/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...