نسخه چاپی

یك مرجع تقلید خواستار دستگیری عاملان قتل علمای اهل سنت در بصره شد

عکس خبري -يک مرجع تقليد خواستار دستگيري عاملان قتل علماي اهل سنت در بصره شد

مرجع عالیقدر شیعیان عراق و نخست وزیر این كشور ضمن تاكید بر شناسایی هر چه سریعتر عاملان ترور علمای دینی در بصره اعلام كردند كه چنین اقداماتی با هدف ایجاد فتنه و تفرقه میان مردم عراق صورت می‌گیرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، کمیته امنیتی شورای شهرستان «الزبیر» در استان بصره شب گذشته اعلام کرد که سه نفر از ائمه مساجد در حمله مسلحانه مهاجمان ناشناس به بخش ورودی این شهرستان کشته و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

رئیس این کمیته اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس به طرف یک خودروی حامل چند تن از ائمه جماعت تیراندازی کردند که در پی آن امام جماعت مسجد الزبیر و مسجد العوهلی و یکی از علما کشته و امام جماعت مسجد الذکیر و امام جماعت مسجد المزروع نیز زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری «السومریه نیوز»، یوسف الحمدانی عضو جماعت علمای اهل سنت عراق در بصره امروز(جمعه) اعلام کرد که مرجع عالیقدر شیعیان عراق به نماینده خود در استان بصره ابلاغ کرد که از دستگاه امنیتی استان درخواست شود که همه تلاش خود برای شناسایی و دستگیری عاملان ترور ائمه مساجد را به کار بگیرند.

الحمدانی گفت: به هیچ فرد یا طیفی اتهامی وارد نمی‎شود زیرا هدف از انجام چنین عملیات تروریستی مشخص است و آن تخریب عراق و ایجاد دودستگی در کشور است.

وی همچنین از نقش قاطع شیخ محمد فلک نماینده آیت الله سیستانی در بصره تشکر وتاکید کرد که آیت الله سیستانی به نماینده خود در این استان ابلاغ کرده که نیروهای امنیتی در بصره عاملان این جنایت را هر چه سریعتر شناسایی کنند.

در همین حال، دفتر نخست وزیری عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد که حید العبادی در تماس تلفنی با فرمانده عملیات بصره، موضوع قتل سه عالم دینی را پیگیری و بر ضرورت روشن شدن ابهامات حادثه و دستگیری عاملان قتل تاکید کرده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت نابودی گروه‌های تروریستی در بصره اعلام کرد که هدف عناصر تروریستی، ایجاد فتنه و تفرقه میان مردم عراق است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...