نسخه چاپی

كاهش مرگ و میر ناشی از خودكشی

مدیر كل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر اینكه ایران در زمره كشورهای با نرخ پایین خودكشی در جهان محسوب می شود، اعلام كرد: طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی كه در سال 2014 منتشر شده است مرگ و میر ناشی از خودكشی در ایران در ده ساله گذشته 28 درصد كاهش یافته است.

به گزارش نما، دکتر روزبه کردونی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: همین گزارش بیان می کند در 10 ساله گذشته مرگ و میر ناشی از زنان در ایران 43 درصد و در مردان 15 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، در حالی که در سال 2012 نرخ مرگ و میر جهانی ناشی از خودکشی در مردان 15 در هر 100 هزار نفر و در زنان 8 در هر صدهزار نفر بود، این نرخ در ایران برای زنان 6/3 در هر 100 هزار نفر و برای مردان 7/6 در هر صد هزار نفر بوده است.

وی در تشریح دلایل خودکشی اظهار کرد: دلایل خودکشی شامل طیف متنوعی از مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، روانی و سیاسی است که در قالب مسائل فردی و اجتماعی نیز طبقه بندی می شود، بنابراین نمی توان در این مقوله کلی گویی و یا تقلیل گرایی داشت.

مناطق آسیب خیز کشور در مقوله خودکشی شناسایی شده اند

کردونی درخصوص وضعیت تحصیلی متوفیات ناشی از خودکشی در ایران گفت: آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد نیز بیشتر جانباختگان در سطح تحصیلات ابتدایی و راهنمایی هستند و خودکشی در میان دانش آموختگان لیسانس و بالا‌تر کمتر رواج دارد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها ۱۱ درصد از جانباختگان ناشی از خودکشی در ایران بیکار بوده‌اند، نمی‌توان به صراحت از ارتباط بیکاری و خودکشی سخن گفت بلکه باید منطقه آسیب پذیر در حوزه خودکشی شناسایی شده ، از نمونه‌های مشخص داده‌هایی جمع آوری شود که از روایی و اعتبار قابل اتکا برخوردار باشد و سپس براساس تحقیق و مطالعه علل خودکشی در آن منطقه خاص تشخیص و سیاست مدون برای مهار آن تدوین شود.

کردونی در پایان گفت : مناطق آسیب خیز کشور در مقوله خودکشی شناسایی شده اند و با همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه های ملی و منطقه ای و استفاده از تجارب و دانش دانشگاهیان و فعالین مدنی سیاست های موثر برای کنترل و کاهش خودکشی تدوین و مداخلات محلی اجرا خواهد شد .

۱۳۹۳/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...