نسخه چاپی

چالش جدید اسرائیل در سال جدید

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز یكشنبه در سخنانی در جمع گروهی از سفیران در كشورهای اروپایی، ضمن انتقاد از رویكرد برخی از كشورها در غرب اروپا در قبال اسرائیل، گفت چالش اصلی اسرائیل در سال جدید میلادی، ایران، حزب‌الله لبنان و فلسطینی‌ها نیست، بلكه اروپای غربی است.

به گزارش نما، آویگدور لیبرمن در ادامه به رویکرد برخی از کشورهای اروپایی در محافل عمده بین‌المللی اشاره کرد و گفت به عنوان نمونه، رویکرد اخیر آنها در جریان رأی‌گیری هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره قطعنامه پیشنهادی فلسطینی‌ها، تائیدکننده وجود این چالش است.

وی در توضیح گفت، فرانسه و لوکزامبورگ به قطعنامه پیشنهادی فلسطینی‌ها برای عقب‌نشینی کامل نیروهای اسرائیلی به مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ رأی مثبت داده و بریتانیا و لیتوانی هم رأی ممتنع دادند، در حالی که ایالات متحده و استرالیا با آن مخالفت کردند.

به گفته وزیر خارجه اسرائیل، باید به الگوی اخیر آرای کشورهای اروپایی توجه بیشتری کرد، زیرا نشان‌دهنده این واقعیت است که در اروپای شرقی و مرکزی، در مقایسه با کشورهای غرب اروپا، حساسیت و درک بیشتری نسبت به چالش‌های پیش روی اسرائیل وجود دارد.

لیبرمن همچنین از پارلمان‌های برخی از کشورهای اروپایی به شدت انتقاد کرد. مجالس سوئد، ایرلند، فرانسه و برخی دیگر از کشورها در ماه‌های گذشته، خواهان به رسمیت شناختن «دولت مستقل فلسطین» شده‌اند؛ امری که با انتقاد شدید اسرائیل روبرو شده است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...