نسخه چاپی

زمان برگزاری دادگاه پرونده بابك زنجانی

سخنگوی دستگاه قضا از صدور قرار مجرمیت برای سه نفر از متهمان پرونده بابك زنجانی خبر داد و گفت: احتمال دارد دادگاه این افراد پیش از پایان سال برگزار شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه هفتاد و چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آبا برای بابک زنجانی کیفرخواست تنظیم شده و قرار است دادگاه برقرار شود گفت: آخرین خبری که من گرفتم فعلا برای سه نفر متهمین قرار مجرمیت صادر شده اما هنوز کیفرخواستی صادر نشده است چرا که باید دادستان و یا جانشین وی نظر دهند تا کیفرخواست صادر شود

وی با اشاره به اینکه در این پرونده 6 نفر بازداشت شدند که برای سه نفر آنها قرار مجرمیت صادر شده گفت:‌ از بیش از 50 نفر به عنوان مطلع و متهم تحقیق شده است.

سخنگوی دستگاه قضایی تصریح کرد: اموالی که تا الان شناسایی شده بر اساس تصصمصم ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مصوب، شناسایی و تقویم شد تا در اختیار شرکت نفت قرار داده شود.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: بخشی از این اموال که شناسایی و کارشناسی شده به متهم و وکیل او ابلاغ شده اما آنها اعتراض کردند به همین جهت موضوع در حال بررسی است.

اژه‌ای با تاکید بر آنکه اگر چنانچه دادستان نقصی نگیرد برای آن سه متهم کیفرخواست صادر می‌شود گفت:‌ پرونده سه متهم دیگر در حال رسیدگی است ما در ردیابی اموال هم توفیقات خوبی پیدا کردیم البته به حساب ریالی دلار یا یوروی امروز این اموال تکافوی بدهی را نمی‌دهد اما ردیابی شده که اموال کجا رفته و صرف چه چیزی شده است اما هنوز بخشی از پول نامشخص است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: من از بازپرس سوال کردم که آیا متهم در جلسات بازپرسی صداقت دارد یا خیر بازپرس در جواب من گفت نه اما ما هر مقدار که بتوانیم تحقیقات را ادامه می‌دهیم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که احتمال دارد تا پایان امسال اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی برگزار شود گفت:‌بستگی دارد باید ببینیم دادستان قرار مجرمیت صادر شده را تائید می‌کند یا خیر من از بازپرس پرسیدم گفت قرار مجرمیت بیش از 2 هزار صفحه دارد من گفتم 2 هزار صفحه برای قرار مجرمیت؟ که بازپرس گفت بله به همین جهت قرار مجرمیتی که 2 هزار صفحه دارد زمان می‌برد تا تائید شود.

وی ادامه داد: اگر دادستان سریعتر قرار مجرمیت را بخواند و نقصی نگیرد ممکن است تا پایان امسال اولین جلسه دادگاه برگزار شود.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تلاش دستگاه قضایی در جهت شناسایی اموال گفت: همواره تلاش دستگاه قضایی این بوده که اموال شناسایی کند که اگر این فرد وجوهی دارد به شرکت نفت داده شود. سیستم‌های اطلاعاتی و دولت هم کمک خوبی در این زمینه کردند.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که آن موقع مطرح شد چرا بابک زنجانی بازداشت شده اگر بازداشت نمی‌شد الان در چه وضعیتی بودیم؟ قوه ناگزیر بود وی را بازداشت کند با وجود اینکه شکایتی مطرح نبود.همکاران ما حتی روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیلات هم پیگیری رسیدگی به این پرونده بودند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...