نسخه چاپی

اجرای قسامه برای اثبات قتل پسر معتاد

عکس خبري -اجراي قسامه براي اثبات قتل پسر معتاد

پرونده پسر جوانی كه به اتهام قتل دوستش دستگیر شده، در حالی به مرحله قسامه رسید كه متهم همچنان منكر ارتكاب قتل است.

به گزارش نما، رسیدگی به این پرونده از فروردین سال ۹۹ به دنبال پیدا شدن جسد پسر معتادی به نام سعید در منطقه خانی‌آباد آغاز شد.

پس از حضور مأموران و بررسی شواهد موجود در محل به نظر می‌رسید که این پسر به خاطر افراط در مصرف مواد مخدر فوت کرده است. با این حال با دستور قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

در ادامه پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرد که برق‌گرفتگی علت مرگ بوده است.

در ادامه مادر سعید با طرح شکایتی گفت: پسرم چند سالی به مواد مخدر اعتیاد داشت و آخرین بار با یکی از دوستانش به نام سهراب قرار گذاشته بود.


با اظهارات این زن، سهراب شناسایی و بازداشت شد ولی مدعی شد که نقشی در قتل دوستش نداشته است.

بعد از آن مأموران به سراغ مادر سهراب رفتند و او را مورد بازجویی قرار دادند که وی گفت: پسرم و سعید سال‌هاست با هم دوست بودند. آخرین بار که سعید به خانه‌مان آمده بود، با پسرم درگیر شدند و سهراب سیم برق را مانند طناب دور گردن دوستش انداخت و او را از سقف آویزان کرد. وقتی سعید جان باخت، پسرم مرا تهدید کرد که اگر به کسی حرفی بزنم، من را می‌کشد.

با اظهارات این زن، پسرش بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت اما باز هم اتهام قتل را گردن نگرفت و گفت: آن روز پس از مصرف مواد مخدر سعید حالش بد شد و ناخواسته سیم برق روی بدنش افتاد و دچار برق‌گرفتگی شد. من هم از ترسم جسدش را به نزدیکی خانه‌شان بردم و شبانه در خیابان رها کردم.

در حالی که پرونده شخصیتی متهم نشان می‌داد او سابقه خشونت دارد، برایش کیفرخواست قتل عمد صادر و پرونده‌اش به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه مادر مقتول با درخواست قصاص برای متهم گفت: گوشی تلفن همراه و ۱۲میلیون تومان پول نقدی که آن شب همراه پسرم بود نیز به سرقت رفته است.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و بار دیگر اتهام قتل را رد کرد.با این حال در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و پرونده را از موارد لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند.

بنابراین خانواده مقتول باید ۵۰ نفر از بستگان نسبی خود را به دادگاه ببرند تا سوگند یاد کنند که سهراب قاتل سعید بوده است.
منبع: روزنامه ایران

۱۴۰۰/۹/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...