نسخه چاپی

كی روش در آستانه ستاره شدن

مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در آستانه رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا گفت: تیم ملی با منطق فوتبال شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا ندارد و ما باید دل به حوادث ببندیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امیر حاج‌رضایی در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم پاسخ داد که مشروح آن در زیر می‌آید:

در آستانه جام ملت‌ها وضعیت تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی نسبت به یکدیگر موضعی متناقض دارند. کفاشیان می‌گوید تمامی امکانات را فراهم کردیم و دست کی‌روش را در تصمیم‌گیری باز گذاشتیم اما از طرفی کی‌روش می‌گوید از لحاظ آماده‌سازی، تیم آخر آسیا هستیم. فکر می‌کنم کی‌روش در این زمینه درست می‌گوید اما به هر حال ما امیدواریم که بتوانیم این‌بار در جام ملت‌ها نتیجه بگیریم.

در مورد اولین بازی ایران مقابل بحرین چه صحبتی دارید؟

بازی مقابل تیم‌های عربی همیشه سخت بوده است. آنها برای ما مشکل‌ساز می‌شوند، که گاهی اوقات این موضوع به ضعف خودمان مربوط می‌شود. بعد از حادثه‌ای که در سال ۲۰۰۱ در منامه رخ داد، بحرین در نظر ما ایرانی‌ها تبدیل به تیمی منفور شد. برای من آنها تیم نفرت‌انگیزی هستند که در آن بازی معروف از لحاظ روحی به ما ضربه زدند و البته جلوی صعود ایران را به جام جهانی ۲۰۰۲ گرفتند. این بازی از مسابقاتی است که مناقشات غیرفوتبالی هم در آن تأثیر دارد.

فکر می‌کنید اولین بازی را با برد پشت‌سر بگذاریم؟

اولین بازی ما مقابل بحرین است که قطعاً کار سختی در این مسابقه خواهیم داشت. معمولاً عیار تیم ملی براساس نتیجه‌گرفتن سنجیده می‌شود و امیدوارم جام ملت‌ها را خوب شروع کنیم. اگر این بازی را ببریم کادر فنی و بازیکنان در یک مسیر راحت قرار می‌گیرند و شکست دادن بحرین از لحاظ روحی، روانی بسیار مهم است. با این حال نتیجه این بازی اصلاً قابل پیش‌بینی نیست.

تیم ما در جام ملت‌های آسیا ستاره‌ای خواهد داشت؟

به نظر من تیم ملی ستاره ندارد. وقتی فکر می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که اشکان دژاگه با روزهای اوج فاصله گرفته و از اروپا به یک لیگ عربی آمده است. از طرفی می‌شنویم که باشگاه الکویت قوچان‌نژاد را نمی‌خواهد. اینها علائم خوبی نیستند ولی با این حال فکر می‌کنم سردار آزمون می‌تواند در جام ملت‌ها تبدیل به یک ستاره شود. او می‌تواند یک شماره ۱۰ واقعی باشد و از نظر من یک بازیکن آینده‌دار است.

کی‌روش چطور، آیا او می‌تواند ستاره تیم ملی باشد؟

من معتقدم شانس ستاره شدن کی‌روش بیشتر از ستاره شدن بازیکنان است.

به نظر شما تیم ملی شانس مناسبی برای قهرمانی دارد؟

خیر، شانس زیادی برای قهرمانی نداریم. کی‌روش به تیمش و شاگردانش خیلی نزدیک است، درست مثل نزدیکی یک دکمه به پیراهن. وقتی او به قهرمانی تیم ملی خوش‌بین نیست، چطور ما می‌توانیم خوش‌بین باشیم؟! آرزوی من این است که تیم ملی ایران به فینال برسد ولی در فوتبال باید منطق را هم در نظر گرفت. ما برای موفقیت تیم ملی بیشتر از اینکه به اصول و منطق دل ببندیم، باید دلبسته به حوادث باشیم.

۱۳۹۳/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...