نسخه چاپی

درخواست خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر برای افشای نقش عربستان

خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر از دولت آمریكا خواستند بخش‌های مربوط به نقش عربستان در این حادثه را پس از ۱۳ سال منتشر كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر از دولت آمریکا خواستند تا 28 صفحه حذف شده از گزارش 823 صفحه ای گروه تحقیق حادثه 11 سپتامبر، که مربوط به نقش عربستان در این حادثه است را منتشر کند.

در همین زمینه سناتور دموکرات باب گراهام که در زمان تهیه در سال 2002 نظارت داشته به سی‌ان‌ان گفته که این صفحات سری مربوط به کسانی است که از حملات 11 سپتامبر حمایت مالی کرده‌اند و به طور مستقیم به عربستان سعودی اشاره دارد.

گراهام گفته که چهارشنبه(امروز) به همراه سناتور والتر جونز در همین زمینه نشست خبری برگزار خواهد کرد تا از دولت اوباما بخواهد بخش‌هایی از این گزارش را که از زمان ریاست جمهوری جورج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا سری مانده،‌منتشر کند.

خانواده قربانیان حادثه11 سپتامبر در اعتراض به این اقدام گفتند: شما ما را 13 سال منتظر گذاشتید و اکنون مقصران اصلی را پنهان می کنید و بجای حفاظت از مردم امریکا، از منافع عربستان و رژیم های دیکتاتوری حمایت می کنید.

با وجود آنکه بیش از یک دهه از زمان انتشار گزارش 11سپتامبر می گذرد، اما باراک اوباما، دولت آمریکا همچنان در تلاش است از منافع عربستان درباره این حادثه حمایت کند.

صفحات سانسور شده به طور خاص نقش دولت های خارجی به ویژه عربستان سعودی، متحد نزدیک امریکا را در طرح القاعده مطرح کرده است.

باب گراهام، سناتور سابق حزب دموکرات گفت: انگشت اتهام به سوی عربستان سعودی است که در درجه اول با تامین مالی به رقم خوردن حادثه تروریستی 11سپتامبر کمک کرد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...