نسخه چاپی

هزینه خانواده چهار نفره چقدر است؟

نتایج بررسی های جدید از وضعیت معیشت كارگران نشان می دهد هزینه ماهیانه هر خانوار ۴ نفره حداقل به ۳.۱ و حداكثر به ۳.۶ میلیون تومان افزایش یافته و خوراك و مسكن نیز دارای بالاترین سهم در سبد هزینه ها است.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، نتایج جدیدترین بررسی های میدانی و مطالعات کارگران نشان می دهد هزینه ماهیانه یک خانوار ۴ نفره کارگری در کشور به ۳ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۱۹۴ تومان افزایش یافته است.

همچنین در صورتی که بخواهیم هزینه ها را به صورت قیمت های دولتی کالاها و اجناس حساب کنیم، هزینه ها از ۳ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۴۰۸ تومان در ماه کمتر نخواهد شد. در جدول ارائه شده از سوی نمایندگان کارگران، هزینه مربوط به خوراکی ها و مسکن بالاترین میزان است.

طبق محاسبات انجام شده هزینه خوراکی یک خانوار ۴ نفره در آذرماه امسال به نرخ های آزاد یک میلیون و ۲۳ هزار و ۵۹۷ تومان و هزینه مربوط به مسکن نیز یک میلیون و ۲۰۱ هزار و ۵۱۳ تومان اعلام شده است.

سهم اقلام گوناگون از هزینه ماهیانه کارگران

به صورت کلی محاسبات صورت گرفته در ۱۲ بخش از خوراکی ها، دخانیات، مسکن، کفش و پوشاک، اثاثیه، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات، امور فرهنگی و تفریحی، تحصیل، رستوران و هتل و کالاها و خدمات متفرقه صورت گرفت.

سهم خوراکی ها در سبد هزینه های خانوار کارگری کشور دارای ۲۷.۳۸ درصد، سهم مسکن ۳۲.۸۲ درصد، سهم بهداشت و درمان ۶.۹۸ درصد، حمل و نقل ۹.۸۷ درصد، خرید اثاثیه منزل ۵.۱۳ درصد و کفش و پوشاک نیز ۴.۹۴ درصد است. سهم مابقی اقلام به مراتب کمتر از ارقام ذکر شده است.

بر پایه این گزارش، آخرین محاسبات صورت گرفته از سوی کارگران مربوط به وضعیت هزینه های زندگی کارگران در آبان ماه امسال بوده که به نرخ دولتی ۲ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۲۴ تومان و به نرخ آزاد نیز ۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۶۸۸ تومان اعلام شده بود.

هزینه مربوط به خوراک یک خانوار ۴ نفره از ۹۰۳ هزارتومان در ماه یک میلیون و ۲۳ هزارتومان و هزینه مسکن نیز از یک میلیون و ۴۴ هزارتومان به یک میلیون و ۲۰۱ هزارتومان افزایش یافته است.

در جدول زیر سهم هر یک از اقلام مورد نیاز خانوارهای کارگری به قیمت های دولتی و آزاد و مقایسه آن با نرخ های محاسبه شده در آبان ماه امسال ارائه شده است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...