نسخه چاپی

عربستان برنامه‌ای برای كاهش تولید نفت ندارد

پادشاه عربستان در واكنش به سقوط اخیر قیمت نفت گفت: كشورش برنامه ای برای كاهش تولید نفت خود ندارد و این تحولات در بازار نفت چیز جدیدی نیست.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از دیلی میل، در حالی که قیمت نفت رکورد جدیدی را به عنوان پایین ترین رقم در پنج سال و نیم اخیر به ثبت رسانده است، ملک عبدالله پادشاه عربستان روز سه شنبه گفت، کشورش برنامه ای برای کاهش تولید نفت خود ندارد. این اظهارات نگرانی ها در مورد فزونی عرضه را تشدید کرد.
در سخنانی که شاهزاده سلمان، از ملک عبدالله نقل کرده آمده است، بزرگترین کشور تولید کننده نفت در جهان با «اراده ای مستحکم» با کاهش قیمت ها مقابله خواهد کرد. اما وی هیچ اشاره ای به تغییر سیاست عربستان نکرد.
وی افزود: «این تحولات در بازار نفت چیز جدیدی نیست و پادشاهی (عربستان) در گذشته به طور محکم و عاقلانه با آن برخورد کرده است.»
ملک عبدالله نود ساله روز ۳۱ دسامبر به دلیل ابتلا به ذات الریه به بیمارستان منتقل شد.
انتشار این اظهارات به تضعیف بازار نفت کمک کرد. در روزهای گذشته انتشار آماری در مورد رسیدن تولید نفت روسیه به بالاترین رقم از بعد از فروپاشی شوروی سابق، نیز بر بازار تاثیری منفی گذاشته بود. تولید نفت عراق نیز در ماه دسامبر به بالاترین رقم خود از سال ۱۹۸۰ تاکنون رسید.
در حالی که هیچ نشانه ای از کم شدن عرضه در بازار مشاهده نمی شود، سقوط قیمت نفت تشدید شده است. قیمت نفت برنت روز چهارشنبه به مرز ۵۰ دلار رسید.
بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که دیگر کشورهای مهم صادر کننده نفت نظیر عراق، ایران و کویت در آینده نزدیک قیمت رسمی نفت خود را کاهش دهند. عربستان روز دوشنبه قیمت نفت خود در اروپا را کاهش و در آسیا افزایش داد.امارات نیز روز سه شنبه اقدام مشابهی را صورت داد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...