نسخه چاپی

افزایش صادرات نفت ایران به افغانستان

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت با اعلام آمادگی ایران برای افزایش صادرات گازوییل به افغانستان، گفت: قرار است بین مسولان بخش نفت در زمینه فروش نفت به افغانستان، ملاقاتهایی انجام و زمینه های آن فراهم شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار با حنیف اتمر مشاور عالی امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، اظهار داشت: در این دیدار درباره تمایل دو کشور برای ارتقا سطح روابط تجاری در زمینه انرژی و همچنین درباره اینکه ایران اراده سیاسی برای برطرف کردن نیازهای افغانستان در زمینه انرژی را به صورت پایدار و بلندمدت دارد، صحبت شد.

وی با بیان آنکه صدور خدمات فنی و مهندسی، گاز و فرآورده های نفتی بصورت بلندمدت محور دیگر این مذاکرات بود، تصریح کرد: امنیت به تدریج در حال برگشت به افغانستان است و همکاری ایران و افغانستان در زمینه انرژی می تواند بازگشت ثبات و امنیت را به افغانستان تقویت کند.

زمانی نیا افزود: برای افزایش تبادلات انرژی بین ایران و افغانستان حتما مذاکرات بیشتری بین مسولان نفتی ایران و افغانستان انجام خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا در این دیدار درباره افزایش صادرات فرآورده های نفتی و به خصوص گازوئیل نیز صحبت شده است، اظهار داشت: در صورت نیاز افغانستان و انجام توافق، ایران آمادگی صادرات بیشتر گازوئیل به این کشور را دارد.

زمانی نیا درپاسخ به این سوال که آیا در مورد فروش نفت ایران به این کشور نیز صحبتی انجام شده یا خیر، گفت: قرار است بین مسولان بخش نفت در این زمینه ملاقاتهایی انجام و زمینه های آن فراهم شود.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت با تاکید بر اینکه ایران آمادگی همکاری با افغانستان در تمام زمینه های مختلف انرژی را دارد، افزود: با توجه به اینکه حضور نیروهای خارجی در افغانستان به ١٠ درصد رسیده ایران این امکان را دارد که در زمینه های مختلف همکاری بیشتری با افغانستان داشته باشد.

به گزارش وزارت نفت، زمانی نیا درباره محور صحبتهای مشاورعالی امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز گفت: حنیف اتمر در این دیدار تاکید داشتند که ایران وقت بیشتری رابه افزایش مبادلات انرژی بین دو کشور اختصاص دهد و دیدار و ملاقاتهای بیشتری در این زمینه برگزار شود تا سطح روابط تجاری دو کشور افزایش یابد.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...