نسخه چاپی

تعطیلی مدارس اردبیل به دلیل تندباد

در دومین روز وزش تندباد شدید در اردبیل برخی از مدارس در شهرهای مختلف استان اردبیل تعطیل شد.

به گزارش نما،این وزش تندباد که از دیروز آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد امروز بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل کلیه مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی در مشگین‌شهر، انگوت و لاهرود در نوبت صبح تعطیل شد تا دانش‌آموزان خانه‌نشین شوند.

سرعت وزش باد که در برخی از شهرهای استان اردبیل حتی به 100 کیلومتر در ساعت نیز رسیده است همچنان علاوه بر تعطیلی مدارس در تردد روزانه مردم نیز مشکلاتی ایجاد کرده و منجر به شکسته شدن شاخه‌های درختان، آنتن‌های روی پشت بام‌ و برچیده شدن تابلوهای تبلیغاتی و بنرهای سطح شهر شده است.

این تند‌باد شدید که در حاشیه شهرها و مناطق حاشیه جاده‌ها گرد و خاک بسیار زیادی را به راه انداخته است در حرکت خودروها و عبور و مرور هموطنان مشکلاتی ایجاد کرده به طوری که اکثر رانندگان در مسیرهای بین شهری به ویژه شهرهای مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، نمین و سرعین به سختی تردد کرده و سرعت وزش باد مانع حرکت آنها شده است به طوری که بر پا شدن گرد و خاک بسیار زیاد دید رانندگان را نیز کاهش داده است.

به دنبال این وزش تندباد همچنان برخی از پروازها نیز در اردبیل برای دومین روز کنسل شده و امکان جابه‌جایی هوای مسافران با این وضع جوی وجود ندارد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل دقایقی پیش اعلام کرد در اغلب شهرهای مرکزی و غربی و شرقی این استان وزش تند‌باد همچنان در جریان است و این شرایط جوی امروز نیز در منطقه پایدار است و از فردا به تدریج با افت دما و سرد شدن هوا توده جدید بارشی وارد استان شده و مناطق مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا بعد از دو روز تند‌باد شدید برف و باران جای این شرایط جوی غالب را بگیرد.

تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان استان بر اساس اطلاعیه‌ها و هشدارهای صادر شده مدیریت بحران استان در این شرایط جوی به حال آماده‌باش در‌آمده‌اند به طوری که راهداران و عوامل شهرداری آماده هستند با آغاز بارش برف که گفته شده شدت آن بیشتر خواهد بود عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را به سرعت انجام دهند.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...