نسخه چاپی

قدردانی از نقش رهبری انقلاب و حمایت ایران از عراق

رئیس مجلس اعلای عراق گفت: تروریستی كه تلاش می‌كند بین مردم وحشت ایجاد كند، سبب شده جوانان ما كنار هم بیایند و به ندای مرجعیت آیت الله سیستانی پاسخ دهند و لازم است كه از نقش رهبری معظم و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشكر كنم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در اولین روز از نشست کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: ما در عراق دیدیم که پدیده تروریسم یک پدیده روشن از جهت مصداقی نبود و کسانی بودند که با خود سلاح حمل کردند و علیه دیگران وارد عملیات مسلحانه شدند.

وی با بیان اینکه گروهک تروریستی داعش در ابتدای موجودیت خود شعار آزادی‌خواهی می‌داد، افزود: اما در پایان دیدیم که چه مشکلاتی به وجود آورد و امروز چگونه اختلافات صورت می‌گیرد و به دنبال کشتن فرزندان عراق هستند و امروز ماهیت تروریستی داعش بر همگان روشن شده است.

عمار حکیم با نامبردن از کشورهایی نظیر اردن، کویت و عربستان، اظهار داشت: این کشور‌ها امروز خواستار مبارزه با داعش هستند و اگر این آتش مهار نشود، کشورهای دیگر را هم فرا خواهد گرفت.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه این تروریست‌ها خطری برای تمام جهان هستند، اظهار داشت: مبارزه با چنین پدیده‌ای نیاز به وحدت دارد و دشمن اصلی ما همین داعش است که به اسم اسلام عملیات تروریستی انجام می‌دهد و تلاش می‌کند عزیزان و پاکان ما را به قتل برساند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز زمان آن رسیده که همه مسلمانان به یک وحدت برسند و اختلافات داخلی را کنار بگذارند و امروز باید به جهان اسلام که منطقه وسیعی از دنیاست، فکر کنیم و داعشی که تلاش می‌کرد بین مردم اختلاف ایجاد کند امروز طرحش شکست خورده و مردم عراق علیه آن‌ها متحد شده‌اند.

عمار حکیم خاطرنشان کرد: تروریستی که تلاش می‌کند بین مردم وحشت ایجاد کند، سبب شده جوانان ما کنار هم بیایند و به ندای مرجعیت آیت الله سیستانی پاسخ دهند و لازم است که از نقش رهبری معظم و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کنم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اینکه تروریست‌ها می‌خواهند ملت‌ها را به مسائل داخلی خودشان مشغول کنند، اذعان داشت: مردم بیدار شده‌اند و می‌دانند مسئله یهودی‌سازی قدس هم کار صهیونیست بوده و در سایه این بیداری جوانان ما هم می‌دانند که باید از مردم فلسطین دفاع کنند و مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام است.

۱۳۹۳/۱۰/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...