نسخه چاپی

زیباكلام: سخنان‌ 9دی روحانی فرمایشی‌بود

سخنان دكتر صادق زیباكلام كه خود را به عنوان یكی از تئوریسین های اصلاحات می داند، نشانه دیگری از باج خواهی جریان اصلاح طلب از دولت دكتر حسن روحانی است.

به گزارش نما به نقل از مشرق؛ دکترصادق زیباکلام در گفتگو با فرهنگ نیوز، ضمن فرمایشی خواندن سخنان رییس دولت در روز ۹دی گفت: صحبت هایی که جناب روحانی در ۹دی داشتند به نظر بنده نه از عمق باور بلکه بخاطر رهایی از فشار اصولگرایان و تندروها بود، بالاخره چندسالیست که ۹دی مطرح شده، به ویژه امسال که رسانه ها و تندروها تلاش کردند هرچه می توانند آن را تند تر برگزار کنند. خب ایشان چه امسال و چه سال گذشته مجبور بود برای خالی نبودن عریضه هم که شده یک مطلبی درباره ۹دی بگوید.

این استاد دانشگاه که پای ثابت رسانه های اصلاح طلبان و به عنوان یکی از تئوریسین های این جریان مطرح شده است، دلیل خود برای فرمایشی خواندن سخنان رییس جمهمور را وعده های انتخاباتی دکتر روحانی می‌داند و می افزاید: شما ببینید، آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود چه چیزهایی را مطرح می‌کرد؟ ایشان صراحتا از رفع حصر میگفت و برای آن برنامه هم ارائه میکرد، اگر به یاد داشته باشید او می‌گفت که من با همکاری قوای دیگر این کار را می‌کنم. از طرف دیگر آقای روحانی خوب می‌‎داند کسر قابل توجهی از کسانی که به وی رای دادند، اصلاح طلبان هستند و کسانی که به هر صورت فتنه و ۹دی و امثال آن را قبول ندارند، پس قاعدتا نباید چنین حرف هایی را می‌زد، همه اینها موید حرف من است.

زیباکلام در توجیه این رفتار دوگانه رییس جمهور نیز گفت: یا باید بگوییم که آقای روحانی در قبل از انتخابات برای کسب رای یک صحبتی مطرح کرده که خودش به آن باور نداشته، که من نمیخوام این حرف را بزنم و این اصلا خوب نیست. یا آنکه بگوییم به خاطر فشار سنگینی که در افکار عمومی ساخته اند، ایشان مجبور به زدن این چند جمله شده است.

وی در پاسخ به این سوال که این حرف شما به معنای بی کفایتی رییس جمهور و یا باج دهی ایشان به احزاب برای ماندن در قدرت است گفت: من هیچ کدام از این دو را نمی خواهم بگویم. حرف من این است که به نظر من فشار اصولگرایان و تندروها موجب شده تا ایشان این صحبت ها را بکند.

صادق زیبا کلام درباره نحوه شکل گیری حماسه بزرگ ۹دی نیز گفت: «۹دی یک برنامه ای از طرف دولت آقای احمدی نژاد بود که تعدادی کارمند و بسیجی را با اتوبوس آوردند و بعد هم در بوق کردند که ببینید چه جمعیتی آمده، بعد هم شد یک ابزار سیاسی برای تحمیل خواسته هایشان! و الا اینکه اینها مردم بودند و به خاطر محاکمه به قول شما سران فتنه آمده بودند را من قبول ندارم.» وی در حالی این سخنان را بیان کرد که تنها چند روز پیش و در سالگرد حماسه بزرگ ۹ دی، علی مطهری که خود را وکیل مدافع سران فتنه قلمداد می کند، در توصیف این روز بزرگ آن را یک حماسه مردمی و خودجوش دانست که توسط همه اقشار مردم و برای دفاع از نظام اسلامی صورت گرفته بود.

زیباکلام درباره رفع حصر سران فتنه نیز گفت: تندروها یک آتش تندی تهیه کرده اند که خودشان هم نمیدانند چیست! یک روز می گویید اینها باید توبه کنند، بعد میگویید اگر توبه کنند مردم آنها را نمی بخشند، یک روز دیگر میگویید باید محاکمه و اعدام شوند، یک نفر دیگر پیدا میشود و میگوید مردم اینها را در ۹دی محاکمه کرده اند، یک نفر میگوید قانونی است، یکی میگوید غیر قانونی است. شما ببینید! خود اصولگرایان هم نمیدانند که میخواهند با موسوی و کروبی چکار کنند.

زیبا کلام در آخر با یادآوری تحصیلات آقای رییس جمهور گفت: آقای روحانی یک حقوقدان است و ایشان به عنوان یک حقوقدان نمیتواند با حصر موافق باشد!

۱۳۹۳/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...