نسخه چاپی

قانون انتخابات مجلس و شورای شهر تغییر می كند

رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر خبر داد و اظهار داشت:بر اساس قانون، منتخب انتخابات باید اكثریت مطلق (نصف + یك) را در دور اول و اكثریت نسبی را در دور دوم انتخابات كسب كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: آنچه که در جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شد، در رابطه با قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای شهر بود که بر اساس قانون، منتخب انتخابات باید اکثریت مطلق (نصف + یک) را در دور اول و اکثریت نسبی را در دور دوم انتخابات کسب کند.

وی در مورد قانون انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری، آیین‌نامه و قانون را خودش تعیین می‌کند و بر اساس قانون اساسی منتخب انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اکثریت مطلق (نصف+یک) در دور اول و اکثریت نسبی در دور دوم انتخاب می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس ماده 8 فصل دوم قانون فعلی انتخابات مجلس شورای اسلامی، "انتخاب نماینده در مرحله اول منوط به کسب "اکثریت حداقل یک چهارم کل آراء" و در مرحله دوم و همچنین انتخابات میان دوره‌ای با کسب ‌اکثریت نسبی به هر میزان بود" که بدین ترتیب با مصوبه هفته گذشته مجمع تشخیص، حضور نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در مرحله اول انتخابات منوط به کسب اکثریت مطلق(50درصد +1رای) خواهد بود. ولی شرایط در دور دوم همچنان ثابت بوده و داوطلبان در دور دوم می‌توانند با کسب اکثریت نسبی آرا به مجلس راه یابند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...