نسخه چاپی

تجمع چند هزار نفری مقابل مجلس

در راستای مخالفت با برخی تبصره های اعمال شده در مفاد 7-10و21 قانون كار صبح امروز چندین هزار نفر از نمایندگان جامعه كارگری در مقابل بهارستان تجمع كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسکا نیوز: در راستای مخالفت با برخی تبصره های اعمال شده در مفاد 7-10و21 قانون کار صبح امروز چندین هزار نفر از نمایندگان جامعه کارگری در مقابل بهارستان تجمع کردند.

فتح الله بیات رئیس اتحادیه کارگران قرادادی و پیمانی در این خصوص گفت : در راستای مخالفت با برخی تغییرات مفاد قانون کار از جمله ماده 7 ، 10 و 21 قانون کار که بیشتر به بحث قراردادهای کارفرمایان و کارگران پرداخته است این تجمع با هدف بهبود شرایط و هشداری به برخی نمایندگان مجلس صورت گرفت .

وی افزود: عملکرد برخی نمایندگان در مجلس بگونه ای بوده است که به جای گام برداشتن در راستای حمایت از جامعه کارگری و خانواده قشر کارگر در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم و قشر کارگران، به دنبال حفظ منافع کارفرمایان بوده اند.

وی گفت : در حال حاضر جامعه کارگری در شرایطی به سر می برد که نه تنها از امنیت شغلی برخوردار نیست بلکه شرایط کار با توجه به قوانین موجود و برخی الحاقات آن که توسط نمایندگان مجلس ارائه شده است به سمتی پیش رفته که بیشتر حافظ منافع کارفرمایان بوده است .

این نماینده و فعال جامعه کارگری در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر برخی نمایندگان مجلس با بهانه قرار دادن تصویب برخی لوایح رفع موانع تولید در مجلس، امنیت شغلی کارگران را به مخاطره انداخته اند گفت : در حال حاضر شرایط کار و قوانین استخدامی به گونه ای است که بیشتر قراردادهای موقت که طی مدت زمانهای خاص از جمله قرادادهای 3 ماهه یا 6 ماهه یا حتی بعضا 1 ماهه صورت می گرفت امروزه به بهانه رفع موانع تولید به سمت قراردادهای یک طرفه از سوی کارفرمایان پیش رفته است تا جایی که در شرایط فعلی هرگاه کارفرما اراده کند میتواند نسبت به اخراج کارگر اقدام نماید.

لذا این تجمع نمایندگان جامعه کارگری نیز هشداری به برخی نمایندگان مجلس خواهد بود تا با بهانه قرادادن این قبیل لوایح امنیت شغلی کارگران و امنیت خانوادگی آنان را به مخاطره نیاندازند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...