نسخه چاپی

تخلفات ۸ ساله حاجی علاء الدین و مجاب كردن شهردار منطقه

معاون شهردار تهران گفت كه فقط چند مغازه تخریب شده و الباقی پلمب شده است و در صورتی كه توافق منجر به صدور پروانه شود طبقه ۷ تخریب نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، علیرضا نادری امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص پاساژ علاالدین گفت: در سال 1375 این ساختمان پروانه گرفت که در طبقه منفی 4، 3 و 2 پارکینگ احداث کند و در طبقه منفی 1 و همکف تجاری و 6 طبقه روی آن ساخت و ساز انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه سال 75 پروانه برای این ساختمان صادر شده است، گفت: تغییراتی در خصوص تقاضای نقشه از سوی مالک ایجاد شد، از سال 85 چندین مرحله توافق با شهرداری صورت می‌گیرد که هیچکدام منجر به صدور پروانه جدید نمی‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: به طور مثال قول داده بود پارکینگ تامین کند که این اقدام صورت نگرفت و هیچکدام از توافقاتی که قرار بود عمل شود اجرایی نشد.

نادری اضافه کرد: از سال 75 تا 85 مالک نسبت به صدور پایان کار اقدام نکرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شهرداری اجازه داد چندین سال ساخت و ساز در طبقه هفتم انجام شود که کار غیرقانونی بود و جلوی آن را نگرفت که این کار جان مردم را به خطر می‌انداخت، گفت: شهرداری همینطوری که نمی‌تواند تخریب کند، نیازمند حکم قضایی است، رای کمیسیون ماده 100 و رای دیوان عدالت اداری مبنی بر تخلف بود.

وی افزود: در عرض 8 سال توافقاتی صورت گرفت، زمان طولانی صرف شد، پایان کار هم نگرفته‌اند.

نادری در پاسخ به این پرسش که سازمان آتش‌نشانی شهرداری سالهاست که اعلام می‌کند ساختمان علاالدین ناایمن است، چرا تاکنون اقدامی صورت نگرفت، گفت: آتش‌نشانی هم ایمنی این ساختمان را تائید نکرد. ذینفع می‌گفت مشکل را حل می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که 8 سال یک نفر می‌تواند تخلف کند و شهرداری جلوی آن را نمی‌تواند بگیرد، گفت: هر دفعه می‌گفت مشکل را حل می‌کند و کاری نمی‌کرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به پرسش دیگری که چرا اینقدر طولانی اقدام به تخریب که کار بسیار پسندیده‌ای بود که شهرداری انجام دارد، کرده‌اید گفت: دادگاه باید رای می‌داد، تاریخ حکم بدوی باید از ماده 100 گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: چند مرحله رأی داشتند، در 3 تا 4 مرحله به کمیسیون ماده 100 ارسال شده و هر دفعه برای یک تخلف این ساختمان بوده است.

نادری اضافه کرد: از سال 85 تا 92 توافقات مختلفی صورت گرفته ولی به آن عمل نشده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چرا طبقه هفتم در پاساژ به این معروفی در روز روشن ساخته شده و شهرداری جلوی این تخلف واضح را در آن مقطع نگرفته است، گفت: در آن بازه توافقنامه‌ای صورت گرفته که در یکی از بندهای آن تامین پارکینگ بود.

وی افزود: شهرداری اعلام کرد استحکام ندارد و شهرداری نمی‌تواند به ملک ورود پیدا کند، آنها با ما توافق کرده بودند که در طبقه منفی 1 ، 2 و 3 را تجاری کنند و بیرون پارکینگ احداث کنند، ما هم به آنها اجازه داده بودیم اما مالک به توافق خود عمل نکرد و پارکینگ نساخت.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی در طی دو مرحله یکبار اعلام کرد این ساختمان مستحکم نیست و در نامه دوم اعلام کرد که این ساختمان مستحکم است، من پاسخگوی سازمان نظام مهندسی نیستم.

نادری در پاسخ به این پرسش که شهرداری اگر فردی بخواهد کوچکترین تخلفی را انجام دهد یا حتی تعمیراتی انجام دهد به محض دیدن مصالح جلوی کار را می‌گیرد و حتی شهردار منطقه 11 به گفته برخی در مراسم افتتاحیه طبقه هفتم پاساژ شرکت کرده است، گفت: توافقاتی صورت گرفته ولی منجر به صدور پروانه نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری می‌تواند به ساختمانی را که 10 سال پایان کار نداشته و ناایمن بوده تذکر ندهد، گفت: شهرداری 10 سال پیگیر بود ولی مالک پایان کار نگرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مالک چندین بار توافق کرده ولی به توافقاتش عمل نکرده چرا دوباره شهرداری به حرف‌هایش اعتماد کرده است، گفت: نه، اینطوری که شما می‌گوئید نیست. فرایند پیچیده بود. شهرداری نگران ایمنی ساختمان و نگران جان مردم بود.

نادری افزود: مالک شهرداری منطقه را مجاب می‌کرد که من به توافقاتم عمل می‌کنم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که مالک چطور شهرداری را 8 سال مجاب کرد، گفت: مالک به توافقاتش عمل نمی‌کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود اینکه شهرداری حکم تخریب را داده بود اما آسانسورهای آنجا یک هفته قبل از تخریب نصب شده است، گفت: بررسی می‌کنیم از نیروهای شهربان تا ببینیم متوجه شده‌اند یا خیر.

وی ادامه داد: 90 درصد واحدهای علاالدین استیجاری است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که فقط چند مغازه تخریب شده و الباقی پلمپ شده است، گفت: اصلاً بحث را رد نمی‌کنم که طبقه به طور کلی تخریب می‌شود، اعلام نمی‌کنم اگر ذینفع به تعهدات خود عمل کند و آتش‌نشانی تائیدیه دهد و مشکل پارکینگ برطرف شود شاید با مالک توافق کنیم.

وی افزود: مغازه‌هایی که پلمپ شده باز نمی‌شوند، باید جلسه بگذاریم.

نادری در پاسخ به این پرسش که شما رأی تخریب طبقه 7 را داشته‌اید، چرا به طور کامل تخریب نشده است، گفت: حکم تخریب داشته‌ایم اما اگر شرایط محیا به صدور پایان کار شود که مسلماً نمی‌شود، اگر شد توافق می‌کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که اعلام شده از سوی برخی از مدیران منطقه تخلفاتی صورت گرفته است، گفت: ممکن است تخلفاتی باشد، اگر مدیری تخلف کرده باید جواب دهد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاران که اعلام کردند از پاسخ‌هایش قانع نشدند، گفت: دوباره سوال کنید!

نادری افزود: تخریب 30 مغازه انجام شده، الباقی پلمپ شده و علت عدم تخریب الباقی این است که مغازه‌ها تخلیه نشده است.

وی در بخش دیگر از سخنانش در خصوص صدور پیش پروانه گفت: صدور پیش پروانه به صفر رسیده اما در برخی از پروژه‌های بزرگ صادر می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص تراکم فروشی در شهر گفت: تراکم فروشی ادبیات ناشایستی است و اشتباه است، در تهران یک تراکم پایه و یک تراکم مجاز داریم.

نادری افزود: طرح جامع از سوی دولت تعیین و شهرداری مجری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص برج سازی در تهران گفت: ساختمان‌هایی که بیش از 12 طبقه مجوز دارند باید از کمیسیون ماده 5 اجازه بگیرند.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، تخلفات در بخش ساخت و ساز 5 درصد است، این دیگر پاساژ علاالدین نیست، این را محکم می‌گویم«شهرداری در طرح جامع امضاء ندارد».

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حناچی اعلام کرده که ساخت و سازهای منطقه 22 غیرقانونی است، گفت: منطقه 22 طرح تفصیلی دارد و آقای حناچی آن را امضا کرده است اگر بلایی بر سر منطقه آمده است خود حناچی آورده است.

نادری ادامه داد: 50 الی 60 درصد صدور پروانه در تهران کاهش یافته است.

وی همچنین در خصوص سیما و منظر شهری گفت: از تاریخ 93.1.1 کلیه ساختمان‌ها باید نقشه نما بگیرند، نما یک شبه رخ نداده و یک شبه هم مشکلش برطرف نمی‌شود.

نادری همچنین در خصوص نمای شیشه‌ای گفت: تا این لحظه ممنوع نبوده و فقط قرار بوده انهایی که نمای شیشه‌ایشان زیاد است عوارض بیشتری پرداخت کنند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...