نسخه چاپی

سرما به جان غزه افتاده است

موج سرمای شدید در باریكه غزه كه در حال حاضر با كمبود مواد سوختی، ویرانه های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی و ادامه محاصره روبرو است، جان چهار فلسطینی از جمله سه كودك را گرفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا 'معا' خبر داد، یک کودک دو ماهه فلسطینی روز شنبه در مرکز اسکان 'رشاد الشوا' در بیت حانون، بر اثر سرما جان باخت.سرما همچنین باعث مرگ 'احمد سفیان اللحام' جوان ۲۲ ساله فلسطینی در سواحل خان یونس شد.

'اشرف القدره' سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز روز شنبه اعلام کرد که دو کودک به نام های 'عادل ماهراللحام' (یک ماهه) و 'رهف ابوعاصی' (دوماهه) نیر بر اثر شدت سرما در خانه شان در غرب خان یونس جان باختند.

در حالی سرمای هوا باریکه غزه را فراگرفته که درپی تخریب بسیاری از منازل فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه، آنها در حال حاضر در خانه هایی نامناسب و فاقد امکانات اولیه زندگی می کنند.

باریکه غزه و دیگر اراضی فلسطینی از یک هفته قبل در معرض توده هوای سرد و بارندگی های شدید قرارگرفته و این بارندگی ها باعث آب گرفتگی منازل و معابر و بروز مشکلات شدید برای فلسطینیان شده است.

در همین راستا، تیم های امداد و نجات فلسطین از آغاز بارندگی های اخیر همراه با سرمای شدید در اراضی فلسطینی و به ویژه نوار غزه، ۲۴۳ مورد عملیات امداد و نجات از جمله نجات خانواده های گرفتار در آب گرفتگی، تخلیه آب از منازل و آواربرداری انجام داده اند.

۱۳۹۳/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...