نسخه چاپی

نارضایتی فرانسه از شركت نتانیاهو در راه‌پیمایی پاریس

رسانه‌های اسرائیل گزارش داده‌اند رئیس جمهوری فرانسه تمایلی به حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم راه‌پیمایی سران كشورهای دنیا علیه «تروریسم» نداشته و تلاش كرده وی را از سفر به پاریس منصرف كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، برخی گزارش‌ها حاکی است فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه تمایلی به حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در راه‌پیمایی روز یکشنبه سران کشورها در پاریس برای اعلام همبستگی با قربانیان حملات روزهای گذشته در این شهر نداشته است.

رسانه‌های صهیونیستی، از جمله روزنامه تایمز اسرائیل روز یکشنبه ضمن اعلام این خبر افزودند آقای اولاند معتقد بوده که حضور نتانیاهو باعث ایجاد تفرقه می‌شود.

این خبر در حالی اعلام شده که روز شنبه اخبارهای متناقضی از برنامه نتانیاهو برای سفر روز یکشنبه منتشر می‌شد . ابتدا گزارش شد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلایل امنیتی در این مراسم شرکت نمی‌کند اما تنها ساعاتی بعد وی به همراه برخی دیگر از مقامات این رژیم تصمیم خود را برای سفر به پاریس اعلام کرد.

بنا به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل نتانیاهو بعد از آنکه تصمیمش برای سفر به پاریس را اعلام کرد با این پاسخ روبرو شد که پاریس دعوت‌نامه‌ای را هم برای محمود عباس، رئیس دفتر تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال کرده است.

دولت فرانسه علاوه بر این از برنامه اولاند برای ملاقات با محمود عباس در شب شنبه خبر داد.

تایمز اسرائیل می‌نویسد نتانیاهو سرانجام پس از حضور در این مراسم ابتدا در صف دوم حرکت می‌کرد اما سپس راهش را برای ایستادن در صف اول باز کرد.

خبرگزاری فارس پیشتر گزارش داده بود حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در صف اول این مراسم با واکنش‌های منفی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص هم این خبر را از قول یک مقام اسرائیلی گزارش داده است. به نوشته این روزنامه رئیس جمهور فرانسه پیامی به نتانیاهو فرستاده و از وی خواسته به پاریس نیاید.

این منبع می‌گوید بعد از تصمیم دولت فرانسه برای ارسال دعوتنامه به سران کشورها ژاکوئس اودیبرت، مشاور امنیت ملی آقای اولاند با یوسی کوهن همتای اسرائیلی‌اش تماس گرفت و به وی گفت که اولاند ترجیح می‌دهد نتانیاهو در این مراسم شرکت نکند.

وی همچنین گفته که یکی از نگرانی‌های فرانسه که آن را به مقامات تل‌آویو انتقال نداد این بود که نتانیاهو از این مراسم برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده خواهد کرد و به سخنرانی درباره یهودی‌های فرانسه خواهد پرداخت.

این راه‌پیمایی به دعوت مقامات کشور فرانسه برای محکوم کردن حمله روز چهارشنبه دو مرد مسلح به دفتر نشریه طنز «شارلی‌ابدو» و چند حادثه تیراندازی و گروگان‌گیری دیگر در پاریس برگزار شد.

۱۳۹۳/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...