نسخه چاپی

درخواست شاكیان برای بازداشت مرتضوی

شكات پرونده تخلفات تامین اجتماعی، با ارایه لایحه ای به دادسرای كاركنان دولت، خواستار بازداشت موقت سعید مرتضوی متهم این پرونده شدند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: شکات پرونده تخلفات تامین اجتماعی، با ارایه لایحه ای به دادسرای کارکنان دولت، خواستار بازداشت موقت سعید مرتضوی متهم این پرونده شدند.

خلیل بهرامیان وکیل شاکیان مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی با اعلام این خبر افزود: در لایحه ای 16 صفحه ای به بازپرس شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، با توجه به تعداد زیاد متهمین در این پرونده و وجود بیم تبانی، درخواست بازداشت موقت مرتضوی را کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین در این لایحه ضمن درخواست بازداشت موقت مرتضوی، از بازپرس خواستیم از سایر متهمان نیز که حدود 150 نفر هستند، تحقیقات لازم به عمل آید.

بهرامیان گفت: مرتضوی در این پرونده هم شخصا و هم با مشارکت سایرین، اقدامات مجرمانه انجام داده و هنوز از کسانی که مرتضوی با کمک آنها اقدامات مجرمانه انجام داده، تحقیقات لازم نشده است و دستگاه قضایی نمی تواند به سادگی از کنار این مساله عبور کند.

سعید مرتضوی مدیر عامل پیشین تامین اجتماعی، آخرین مرتبه ششم دی ماه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حضور یافت. در حالی که پیشتر مصطفی ترک همدانی یکی از شاکیان مرتضوی در تامین اجتماعی گفته بود در جلسه ششم دی ماه آخرین دفاعیات از متهم گرفته می شود، تحقیقات با استفساریه بازپرس از مجلس درباره بودجه غیر شمول ادامه یافت.

سعید مرتضوی، پرونده های متعدد در دستگاه قضایی دارد که از آن جمله می توان به پرونده کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک اشاره کرد. مرتضوی در این پرونده به انفصال دائئم از خدمات قضایی و 5 سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده بود که این حکم در دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام ارسال شد.

۱۳۹۳/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...