نسخه چاپی

شكست اوباما در جنگ با روسیه

یك تارنمای روسی در مطلبی با بیان اینكه آمریكا تمام تلاش‌های ممكن را برای برهم ریختن سیستم پولی روسیه بكار بست، اعلام كرد: اوباما در جنگ ارزی با روسیه شكست خورد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، تارنمای روسی "د راشان تایمز" نوشت: اقدامات و استراتژی سنجیده ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، آمریکا را در رسیدن هدف خود در نابودی اقتصاد روسیه بر اثر تحریم‌ها ناکام گذاشت.

در مطلب این تارنمای روسی خاطرنشان شد: بر اثر کاهش ارزش روبل در ماه دسامبر در شرایطی که ارزش سهام‌های روسی به شدت سقوط کرد، بسیاری از سرمایه‌گذاران غربی سهام‌های شرکت‌های روسی متعلق به خود را به قیمت نازل فروختند 'در نتیجه روسیه این سهام را با بهای زیر قیمت بازار خرید و تمام سود سهام شرکت‌های روسی به جای سرازیر شدن به غرب در این کشور می‌ماند و روسیه از این راه حدود ۲۰ میلیارد دلار سود برد.'

تارنمای روسی خاطرنشان کرد: روسیه در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیارد دلار ذخایر طلا و ارز خارجی دارد که بیش از دو برابر روبل در گردش در این کشور است. 'د راشان تایمز' به مقایسه بدهی خارجی روسیه و غرب پرداخته و نوشت: در حالی که بدهی خارجی روسیه ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می‌دهد، بدهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۱۰۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشورهاست.

در مطلب تارنمای روسی گفته شده است: کاهش بهای نفت در بازار جهانی هم که با اقدامات عربستان سعودی در بازارهای نفتی به وجود آمده، در واقع علیه کشورهای مستقلی همچون روسیه هدف‌گیری شده است اما آمریکا هم بر اثر عواقب آن به شدت متضرر می‌شود و شرکت‌های نفتی تولید‌کننده نفت صخره‌ای و شیل در ایالت‌های تگزاس و داکوتای شمالی بر اثر آن ممکن است ورشکست شوند.

رسانه روسی یادآوری کرد: صنایع آمریکا ارتباط گسترده‌ای با نفت و انرژی دارند که ارزش آن به حدود ۱/۲ هزار میلیارد دلار می‌رسد و وضعیت کنونی بازار جهانی نفت برای آمریکا زیان‌بار خواهد بود. در این گزارش خاطرنشان شده است: باتوجه به اینکه حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در آمریکا در بخش‌های مرتبط با نفت اشتغال دارند، وضعیت کنونی منجر به تشدید بیکاری و از دست دادن بخشی از فرصت‌های کاری در این قسمت خواهد شد و در نتیجه وضعیتی پیش می‌آید که ثروتمندان در آمریکا ثروتمندتر و فقرا نادارتر می‌شوند.

تارنمای روسی خاطرنشان کرد: اوباما در قبال روسیه سیاست‌ کوته‌بینانه‌ای را اتخاذ کرد که در واکنش به آن مسکو و پکن متحد شده و دلار را از سیستم معاملات خود ازجمله خرید و فروش نفت حذف کردند. بر اثر این مساله سیستم فروش نفت بر اثر دلار ضربه خورده است و تقاضا برای دلار آمریکا کاهش می‌یابد و این امر در شرایطی که کمر سیستم اقتصادی آمریکا در زیر بدهی ۱۸ هزار میلیارد دلاری به شدت خم شده است، برای واشنگتن در رویارویی با مسکو مشکلات جدیدی به وجود می‌آورد.

در مطلب تارنمای روسی خاطرنشان شده است: روسیه از یک سال پیش فروش نفت و گاز به شرکای تجاری خود ازجمله چین و کشورهای عضو گروه بریکس با روبل و واحدهای پولی این کشورها آغاز کرده است. امروز روسیه علاوه بر این ارزها از طلا در معاملات نفتی استفاده می‌کند. تارنمای روسی نوشت: در نتیجه روسیه به قدری طلا به دست آورده و آن را پشتوانه روبل خود کرده است.

در این گزارش خاطرنشان شده است: این وضعیت باعث شده آمریکا در یک قدمی وضعیت 'مات' قرار گیرد و تمام تلاش‌های واشنگتن برای نابودی اقتصاد روسیه تا اندازه زیادی به هدر رفته و باعث ضربه خوردن خود آمریکا شده است. 'روسیه علاوه بر پر کردن خزانه‌های طلای خود سیستمی مشابه 'سویفت' به وجود آورده که در حال حاضر در داخل سیستم مالی روسیه آزمایش می‌شود و در آینده ممکن است در سطح جهانی به کار گرفته شود.'

در پایان مطلب تارنمای روسی گفته شده است: سیستم مالی جدیدی که با مشارکت روسیه در حال شکل‌گیری است، ممکن است در آینده تا ۳۰ درصد معاملات مالی جهان را در برگیرد و در فعالیت‌های خود مستقل خواهد بود.

۱۳۹۳/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...