نسخه چاپی

داعشی ها برای فرار از موصل آماده می‌شوند

همزمان با انتشار اخباری مبنی بر آغاز قریب‌الوقوع عملیات گسترده ارتش عراق برای آزادسازی موصل، عناصر داعش خود را برای فرار از شهر موصل آماده می كنند.

به گزارش نما، روزنامه سعودی الحیاة با اعلام خبر تصمیم سران داعش برای فرار از موصل، نوشت: پیشمرگه دیروز شنبه حملات داعش به مناطق کویر و مخمور استان صلاح نینوا را دفع کرد و همچنین مسیر موصل - سوریه را به کنترل خود درآورد که در پی آن داعش مجبور شد برای تأمین نیازهای تسلیحاتی خود ناچار به استفاده از مسیر القیاره - الانبار شود.

سعد البدران یکی از بزرگان عشایر نینوا در گفتگو با این روزنامه سعودی اعلام کرد: مواضع داعش در شمال و غرب شهر موصل در دو روز گذشته به شدت بمباران شده است و به همین دلیل اعضای این گروهک مواضع خود را تخلیه کرده اند و از خانه های متروکه و مساجد به عنوان مواضع جدید خود استفاده می کنند.

البدران افزود: داعش خبری مبنی بر آمادگی ارتش عراق برای اجرای عملیات آزادسازی موصل دریافت کرده و این در حالی است که گروه های مسلح در شهر موصل به نیروهای داعش حمله می کنند و این حملات در شرق و جنوب موصل مشهودتر است. خالد العبیدی وزیر دفاع عراق نیز در دیدار با اسامه النجیفی معاون رئیس جمهوری عراق اخیراً در کنفرانسی خبری گفته بود که ارتش و پیشمرگه اتاق عملیات مشترکی را برای مبادله اطلاعات و مبارزه هماهنگ با داعش تشکیل داده اند.

العبیدی افزود: وزارت دفاع عراق مصمم به مسلح کردن پیشمرگه است و مقدمات لازم برای آزادسازی موصل به زودی کامل می شود.

العبیدی گفت: نیروهای پیشمرگه در نزدیکی استان نینوا مستقر شده اند و ما هیچ شرط و شروطی از فرماندهی پیشمرگه برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل نشنیده ایم.

۱۳۹۳/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...