نسخه چاپی

وزن خود را كنترل كنید

كارشناس واحد آموزش سلامت مركز بهداشت شماره ۲ اصفهان گفت: نوشیدن آب قبل از هر وعده غذائی متابولیسم بدن را بالا برده و كمك می‌كند تا احساس سیری كرده و وزین خود را كنترل كنید.

به گزارش نما به نقل از قدس آنلاین ، پریچهر اعظمی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: آب سرد در این روند اثر بیشتری دارد چراکه بدن مقدار کالری بیشتری جهت بالا بردن دمای آب مصرف می‌کند. بنابراین نوشیدنی‌های پرکالری را با آب جابگزین کنید.
اعظمی کم آبی را باعث ایجاد احساس خستگی دانست و گفت: مقدار مناسب آب کمک می‌کند تا قلب خون را موثرتر پمپ کند و آب می‌تواند به انتقال اکسیژن و سایر مواد غذایی ضروری به سلول‌های بدن کمک کند.
وی با بیان اینکه بین ۸۰-۷۰ درصد بافت مغز را آب تشکیل می‌دهد و کم‌آبی باعث استرس بدن و مغز می‌شود، عنوان کرد: اگر احساس تشنگی می‌کنید به مقداری دچار کم آبی شده‌اید. بنابراین برای پائین نگه داشتن میزان استرس، همواره یک لیوان آب بر روی میز کارتان داشته باشید و یا یک بطری آب با خود حمل کنید و مرتبا بنوشید.
کارشناس واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان با اشاره به اینکه نوشیدن آب به جلوگیری از گرفتگی عضلات و روان کردن مفاصل بدن کمک می‌کند، اظهار کرد: وقتی بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد، شما می‌توانید به مدت بیشتر و با قدرت بیشتری بدون احساس خستگی ورزش کنید.
وی خط لب و چروک‌های پوست را به هنگام کم‌آبی عمیق‌تر دانست و خاطرنشان کرد: آب پایه و بیس کرم‌های زیبائی است. در واقع نوشیدن آب سلولهای پوست را آبرسانی کرده و آنها را مستحکم‌تر می‌کند و همچنین باعث می‌شود صورت جوان‌تر به نظر بیاید.
اعظمی افزود: آب همچنین آلودگی‌های پوست را پاکسازی می‌کند و گردش و جریان خون را بهبود بخشیده و به درخشش پوست کمک می‌کند.
وی آب را نیز مانند فیبر در هضم و گوارش غذا حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: آب به حل کردن مواد دفعی و عبور آسان‌تر و نرم‌تر آنها در طول لوله گوارش کمک می‌کند. ضمن اینکه در کم آبی بدن همه آبی را که از روده بزرگ می‌گذرد جذب کرده و عمل دفع را سخت‌تر می‌کند.
کارشناس واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان با بیان اینکه افزایش میزان دردهای کلیوی ناشی از سنگ کلیه می‌تواند به دلیل کاهش مصرف آب حتی در کودکان باشد، عنوان کرد: آب، نمک و املاح معدنی ادرار را رقیق می‌کند اما سنگ کلیه در ادرار رقیق نمی‌تواند تشکیل شود از این رو با نوشیدن زیاد آب ریسک آن را کم کنید.
وی یادآور شد: مقدار مورد نیاز آب بدن بستگی به سایز بدن، میزان فعالیت، آب و هوا و سلامت عمومی دارد و در هنگام ورزش و یا با تعریق بیشتر میزان مورد نیاز بدن به آب افزایش می‌یابد.

۱۳۹۳/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...