نسخه چاپی

برگزاری مذاكرات صلح سوریه در مسكو

وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تائید كرد كه مذاكرات صلح سوریه روزهای 6 تا 9 بهمن با حضور نمایندگان دولت و مخالفان، در شهر مسكو برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای رسما برگزاری نشست صلح سوریه اواخر ماه جاری میلادی در مسکو را تائید کرد.

بنا بر اعلام روسیه، قرار است این نشست بین روزهای 6 تا 9 بهمن (26 تا 29 ژانویه) با حضور نمایندگان دولت سوریه و مخالفان برگزار شود. بر اساس برنامه اعلام‌شده، نشست روز 7 بهمن با حضور مخالفان و نشست روز 8 بهمن با حضور مخالفان و دولت برگزار می‌شود.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا نیز از ابتکار روسیه برای پایان دادن به بحران چهار ساله سوریه که تاکنون جان ده‌ها هزار نفر را گرفته است، حمایت کرده بود. واشنگتن قبلا تلاش‌هایی برای حل بحران، به نحوی که به تغییر نظام در سوریه منجر شود، انجام داده بود، اما پیش‌شرط برکناری رئیس‌جمهور موجب شد تا این مذاکرات با شکست مواجه شود.

اوایل ماه جاری دولت سوریه هم با شرکت در مذاکرات مسکو موافقت کرد. وزارت امور خارجه سوریه همچنین با اشاره به تمایل دمشق برای یافتن راهکاری برای حل بحران، همزمان با مبارزه با تروریسم در هر جایی از خاک سوریه و پیش‌بردن مصالحه‌ها و آشتی‌ها در مناطق مختلف سوریه، گفت که آماده حضور در رایزنی‌های مقدماتی در مسکو (برای مذاکره با مخالفان) است. (+)

هیئت نمایندگی سوریه همان هیئتی است که در مذاکرات ژنو 2 حضور پیدا کرده بود که در این هیئت علاوه بر «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل و «فیصل مقداد» معاون وزیر امور خارجه نیز حضور خواهند داشت.

۱۳۹۳/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...