نسخه چاپی

تحلیل شبكه العربیه از مذاكرات هسته ای ژنو

بر اساس گزارش رسانه سعودی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران فردا جمعه در پاریس با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود دیدار می كند.

به گزارش نما، شبکه العربیه در تحلیل مذاکرات هسته ای جاری در "ژنو" گزارش داد که دستیابی به توافقنامه جامع هسته ای در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 بعید است.




بر اساس گزارش رسانه سعودی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران فردا جمعه در پاریس با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود دیدار می کند. ظریف پیش از این با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در ژنو در چارچوب تلاش ها برای تسریع مذاکرات با هدف دستیابی به توافقنامه در مورد برنامه هسته ای ایران دیدار کرد.




نبیل سالم گزارشگر العربیه گفت: پرونده مذاکرات ایران و غرب درباره برنامه هسته ای تهران همچنان در مرحله مذاکرات پی در پی قرار دارد. گمانه زنیها درباره نتیجه این مذاکرات گاهی خوشبینانه و گاهی همراه با بدبینی است. جان کری و محمد جواد ظریف در دیدار ژنو مذاکراتی داشتند که یک مقام آمریکایی آن را ریشه ای توصیف کرد. وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد قدرت های بزرگ تصمیم مناسب را برای پیشبرد مذاکرات اتخاذ کنند. ظریف تاکید کرد امکان دستیابی به توافق وجود دارد، اما توافق به تصمیم سیاسی نیاز دارد.




در ادامه این گزارش آمده است: ظریف همچنین قرار است با لوران فابیوس همتای فرانسوی خود هم دیدار کند. جان کری هم در سفر به پاریس با مقامات بلندپایه فرانسوی گفتگو خواهد کرد، اما منابع فرانسوی احتمال دیدار سه جانبه بین کری، ظریف و فابیوس را تایید نکردند.





دور جدید مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک یکشنبه آینده آغاز خواهد شد. تهران و اعضای این گروه تلاش می کنند به توافقی درباره برنامه هسته ای ایران تا ماه ژوئیه دست پیدا کنند.





به گفته العربیه، بسیاری از ناظران درباره امکان دستیابی به چنین توافقنامه ای ابراز تردید می کنند. زیرا پیچیدگی های بسیاری در این پرونده وجود دارد و پرونده هسته ای ایران با مشکلات و معضلات سیاسی دیگری در منطقه هم در ارتباط است.

۱۳۹۳/۱۰/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...