نسخه چاپی

هشدار نسبت به پیامهای جعلی «پرداخت وجه در قبال تایید اكانت شاد»

عکس خبري -هشدار نسبت به پيامهاي جعلي «پرداخت وجه در قبال تاييد اکانت شاد»

مدیركل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش نسبت به پیام هایی كه در شبكه شاد برای برخی اولیاء ارسال و در آن خواسته شده وجهی برای تایید اكانت شاد پرداخت شود، هشدار داد و خواست كه خانواده ها به هیچ عنوان توجهی به این گونه پیام ها نداشته باشند.

به گزارش نما ،محمود حبیبی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: قبلا هم در قالب اطلاعیه هایی در این باره هشدار داده بودیم. خانواده ها نباید به این پیام ها اعتنا کنند.

وی افزود: شاد یک بستر پیام رسان است و در بستر یک پیام رسان ممکن است از این سوء استفاده ها رخ دهد. ما نمی توانیم روند را متوقف کنیم؛ پیام می آید ولی مخاطب باید خودش هوشیار باشد و بداند که هر پیامی از سوی آموزش و پرورش نیست. استفاده از شبکه شاد برای دانش آموزان رایگان است و وجهی بابت تایید اکانت و یا دیگر موارد دریافت نمی شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سعی کردیم تا حدی که می توانیم این افراد را شناسایی کرده و جلوی انتشار چنین پیام هایی را بگیریم گفت: اما به هرحال تعداد پیام ها زیاد است و ممکن است از این دست پیام ها هم رد و بدل شود. مخاطب باید آگاه باشد؛ ما سعی می کنیم هشدار های لازم را بدهیم.

حبیبی درباره مشکلات اخیر شبکه شاد و کاهش سرعت آن در برخی ساعات نیز اظهار کرد: مقداری از مشکلات کاهش یافته ولی هنوز کامل حل نشده است. مشکل زیرساخت فنی شاد را داشتیم که باید ارتقاء یابد. تعداد سرورها افزایش یافته و مشغول کار هستیم؛ امید است تا پایان هفته به نتایج خوبی برسیم. ارتقای زیرساخت ها را در دست پیگیری داریم.
ایسنا

۱۳۹۹/۹/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...